driver updates ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jodocus

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2003
Ik heb het tooltje DriverMax geinstalleerd, deze zoekt naar overjarige drivers. Na een eerste check komen er nogal wat verouderde drivers tevoorschijn waarvan inmiddels nieuwere versies zijn verschenen. Als ik via "Apparaatbeheer" naar de betreffende drivers op het internet laat zoeken vind hij er niet één. Heeft iemand een idee hoe dit zit.

De meeste drivers zijn handmatig te downloaden van de sites van de fabrikant van de onderdelen.

Geeft het programma geen link naar de download locatie?

Ik denk dat je meer kans maakt om drivers te vinden als je zelf zoekt.

Apparaatbeheer zoekt alleen naar drivers die op dat moment op je pc staan, alleen niet worden gebruikt, en kijkt bij Windows Update.
Als je de drivers handmatig van de site van de fabrikant van je hardware moet halen zal je dat met Apparaatbeheer niet vinden.

Aan de andere kant: wanneer alles op dit moment probleemloos en goed werkt, waarom dan zaken gaan veranderen???

Stelregel is vaak:

If it isn't broken, don't fix it!!!

Ik heb het tooltje DriverMax geinstalleerd, deze zoekt naar overjarige drivers. Na een eerste check komen er nogal wat verouderde drivers tevoorschijn waarvan inmiddels nieuwere versies zijn verschenen. Als ik via "Apparaatbeheer" naar de betreffende drivers op het internet laat zoeken vind hij er niet één. Heeft iemand een idee hoe dit zit.

De drivers bij apparaatbeheer zijn de 'aanbevolen' drivers zoals ze lokaal en bij Windows Update te halen zijn.
DriverMax haalt gewoon de beste drivers op bij de fabrikant.

Nou ja ik doe dit juist omdat mijn systeem niet zo stabiel is als ik zou wensen (zie ook andere topics van mij). DriverMax is op dit moment nog niet in staat om de nieuwste drivers ook daadwerkelijk te downloaden, een knopje daarvoor is al wel aanwezig.

Downloaden bij de fabikant lijkt mij prima, maar waar moet ik dan zijn bij bijvoorbeeld de twee onderstaande voorbeelden;

- Standaard Enhanced PCI naar USB-hostcontroller oud=6.0.6000.20672 nieuw=6.0.6001.17128
- Standaard Dual Channel PCI IDE Controller oud=6.0.6000.20707 nieuw=6.0.6001.17128

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan