Driver van Epson-scanner installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

smallcat

Verenigingslid
Lid geworden
16 dec 2002
Omdat ik problemen met mijn scanner had (Epson Perfection V100 Photo), heb ik alle software verwijderd en probeer ik de scanner te herinstalleren. Ik krijg echter de volgende melding (zie de bijlage). Kopiëren met de scanner lukt wel, maar als ik wil scannen, krijg ik de melding dat ik eerst de software moet installeren en dat lukt dus niet!

Bijlagen

• Foutmelding installeren driver Epson Scanner.gif
    Foutmelding installeren driver Epson Scanner.gif
    5,7 KB · Weergaven: 143
De Windows Installer (het stukje windows waarmee je software installeert) werkt vaak in stappen. Alhoewel je de software geïnstalleerd hebt wil hij zo te zien nog gebruik maken van de originele installatiebestanden.

In jouw screenshot zie ik dat deze in een 'temp' map stonden. Waarschijnlijk zijn deze dan verwijderd.

Nu zijn er een paar mogelijke oplossingen:

-In de Windows Registry handmatig aanpassingen maken. Dit is als je niet heel goed weet wat je doet niet aan te bevelen

-Als je de software hebt gedownload (en niet op cd hebt), dan kun je deze opnieuw downloaden. Maar je start de installatie niet opnieuw. Start dan gewoon de software en hij vindt de gezochte bestanden automatisch.

-Als je de meegeleverde CD gebruikt om te installeren, dan kun je het volgende proberen. Stop de cd in je computer en wacht totdat het installatiescherm verschijnt (keuzemenu). Laat dit scherm gewoon staan en start vanuit het startmenu het door jou gewenste programma. Waarschijnlijk kan hij nu ook de gewenste bestanden vinden.

Hallo RogerS, I
Ik heb uiteindelijk de driver kunnen installeren. De installatie vereiste namelijk dat het bestand "setup.exe" naar de temp-folder moest worden gekopieerd. Echter van een voorgaande installatie van TomTom stond daar al "setup.exe". Nadat ik deze verwijderd had, ging de installatie goed.

Het scannen lukt echter nog niet. Ik krijg nu in het venstertje "Epson Jpeg Plug-in" de melding "Kan niet naar bestand schrijven."

Weet jij wat hiervan het probleem is?

Dat was inderdaad mijn oplossing ook, maar dan via een omweg. Het moeilijkste op deze site is soms het inschatten van het niveau van de vraagsteller. In dit geval had ik het antwoord rustig iets praktischer kunnen omschrijven :thumb:

Waar krijg je die melding. Vanuit de epson software of vanuit een programma vanwaar je wilt printen?

Een wellicht een hele grote open door. Heb je de pc al eens gereboot na de installatie?

En ik vond deze nog -> http://it.megocollector.com/?p=946 . Dit gaat mee in mijn idee, dat er iets met een bestandslokatie te maken heeft.

Bedankt voor de link, Roger. Ik heb inderdaad mijn bestandslocatie gewijzigd en nou doet ie het weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan