Driver van mijn geluidskaart maakt pc traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

deaapdaar

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Hallo

ik heb laatst een nieuwe geluidskaart gekocht voor 15 euro een trust 5.1 geluidskaart hij doet het goed aleen mijn probleem is mijn driver op de cd en op internet lopen ze allebei 2 minuten vast bij de installatie dan vragt die of ik wil rebooten ik druk ja. hij start op je krijgt dan het windows xp wacht ding met dat balkje dan wordt mijn beeld zwart dat duurt iets van 5-10 minuten kan iemand mij helpen om dit op te lossen zonder dat die door de driver het zo traag doet

Als je je vraag anders wil formuleren dan snap ik m misschien, maar nu niet !'
WAT is nu precies het probleem ?

andere formulering

als ik de drivers instaleer dan wordt tijdens het opstarten me computer heel traag kan ik dit verhelpen ik heb nu geen geluid wnt het duurt me gewoon te lang dat opstarten

Is de driver van de oude geluidskaart verwijdert, en/of als je onboard geluid hebt op je mobo, zorg er dan voor dat die in de bios uitstaat.

bedankt maar hoe doe ik dat ?

het is inderdaad een onboard geluidskaart ik heb hem zlef erin gezet en hij pakt hem meteen en al me oude drivers zijn eruit want ik had eerst geluid uit mijn moederbord totdat me harde schijf het niet meer deed, maar nu is mijn vraag hoe zet ik hem uit in m'n bios ik weet wel hoe ik er moet komen

Onboard kun je er niet zelf inzetten, dat is geluid op het meoderbord (een chip)

Ga naar apparaatbeheer en verwijder alle instellingen bij geluidsapparaten. Start daarna de computer opbieuw op.

Bios kom je in met Esc-DEl of F1.
Zoek naar een regel waar staat:

Sound onboard.
Als erachter staat enabled, zorg dan dat dit op disabled komt ipv enabled.

Laatst bewerkt:
hoe kom je op apparaatbeheer

hoe kan je op apparaatbeher komen ik weet namelijk niet zoveel van computers af :(
trouwens de drivers van mijn moederbord heb ik nergens kunnen vinden daarom heb ik een gluidskaart

Laatst bewerkt:
Ga naar de startknop van Windows, ga naar Help en typ in het zoekvak "apparaatbeheer". Lees eens door wat Windows help je antwoordt.

dus tot nu toe moet ik ?

dus tot nu toe moet ik de bios onboard uitschakelen dan naar apperaatbeheer en dan opnieuw uitschakelen en dan de drivers installeren?

Als in het bios geluid onboard op enabled staat en je zet het op disabled dan eerst maar eens kijken na een nieuwe opstart of je weer geluid hebt. Dus nog even niets verwijderen.
Ik ga er wél vanuit dat je een losse geluidskaart PCI(e) hebt geplaatst?

jazeker ik heb hem apart gekocht het is een pci
ik heb net het onboard geluid gedisabled en nu ga ik de drivers doen en dan opnieuw opstarten

ik installeerde mijn drivers maar nu start hij helemaal niet meer op hij kan het bestand(ik zit achter een andere pc) WINDOWS/SYSTEm/ vga850.fon niet vinden u kunt het repareren met de installatie cd van windows die heb ik maar wat moet ik dan invoeren bij het repareren

Opstarten in veilige modus (F8) en alle geluidssoftware verwijderen.

het kan niet want hij start helemaal niet op ik krijg eerst het pentium 4 icoontje in het midden dan meteen de foutmelding, ik weet dat ik tijdens het pentium 4 icoontje de bios in kan maar opstarten doet hij helemaal niet

Ik weet niet wat jij allemaal uitgevreten hebt, maar goed.

Pak je XP CD, druk daarna op R om de herstelconsole te starten. Druk Enter en ga na de opdrachtprompt. Ga naar de XP CD en zoek de vga850.fon file.
Eenmaal gevonden typ

expand vga850.fon to c:windows\system\vga850.fon

ik ga dan wel zonder gleuid verder maar ik begrijp het niet.
want als je wacht staat er in welke installatie je wilt er staat alleen 1: C\WINDOWS hier ga ik in en dan moet je een w8woord typen die heb ik niet dus ik ga verder dan blijft er C\WINDOWS> staan alstjeblieft help me verder want ik heb geen zin om alles te installeren. je hoeft alleen dit maar te doen ik ga wel zonder gleuid verder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan