Driver videokaart en nvlddmkm

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldspeedy4

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2008
Berichten
457
Hallo iedereen,

ik heb sinds gisterenavond een probleem met mijn laptop. Toen ik hem uit slaapstand probeerde te halen kreeg ik een blue screen met de melding dat nvlddmkm.sys stopte met werken. Na wat rondsurfen blijkt dat er verschillende oorzaken kunnen zijn, maar altijd hebben ze wel te maken met de videokaart. Eerst startte mijn laptop enkel op in veilige modus, nu heb ik het al zo ver gekregen dat een normale start ook al lukt.

Wat ik al geprobeerd heb:
- herinstalleren driver
- driver deinstalleren en nog eens verwijderen met driversweeper
- dit trucje geprobeerd: http://www.youtube.com/watch?v=75v8s4xirNs
- nieuwste driver van nvidia gebruikt en toen dit niet werkte ook oudere

Tijdens het proberen kreeg ik ook enkele keren een andere blue screen met: Your system has halted. Contact the retailer/service vendor. Met de Parity Check / Memory Parity Error.

Momenteel werkt mijn notebook enkel als ik de driver van mijn grafische kaart wis, en geen nieuwe installeer. Maar dat is op langere termijn ook geen oplossing, iemand een idee?

Vriendelijke groeten

Stijn

PS: Het betreft een Fujitsu Siemens Amilo Xi 2528, twee en half jaar oud, met een Nvidia 8600M GS.
 
Herstelpunt terugzetten van voor het gedoe met die slaapstand.
 
Om de een of andere manier zijn die er niet meer. Ze gaan slechts terug tot deze ochtend....
 
Ook als je meer herstelpunten weergeven kiest?

Dan zou je op de Website de drivers kunnen ophalen voor je systeem.
Het zijn mogelijk niet de allernieuwste, maar wel die zouden moeten werken.

Ga eerst naar apparatenbeheer en verwijder de driver.
Herstart.
Je besturingssysteem zal nu een driver installeren.
 
Laatst bewerkt:
Op de site van FS staan drivers van 4 jaar geleden, en die zijn ng voor vista 32-bit. Ik heb windows 64-bit dus dat werkt niet.
 
Driver verwijderen in Apparatenbeheer en herstarten.
Wat levert dat op.

Dan heb je toch en installatiedvd van Win7 64.
Opstarten met de dvd en repareren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan