Driver voor beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo,

Heb vandaag een nieuw beeldscherm gekocht, Acer AL 1714 en nu is mijn vraag of daar drivers voor zijn?

Er zat namelijk geen driver bij en windows ziet het beeldscherm als een Plug & Play scherm, maar je moet een monitor toch installeren?

Weet iemand waar ik een driver kan vinden voor de AL 1714? Heb zelf op internet gezocht, maar daar staan de goede niet bij. Er staan alleen file's van 20 kb op internet met 3 bestandjes, maar die kan ik niet installeren.

Graag jullie hulp hierbij!!!

Alvast bedankt!!

Het beeld is nu niet scherp.

De letters 'verlopen' en dacht dat het kwam omdat er geen driver is geinstalleerd.

Heb de knopjes op het beeldscherm al geprobeerd, maar daarmee kan ik het niet oplossen.

Dacht dat ik een driver kan downloaden, maar kan de goede niet vinden of is het normaal bij een LCD scherm dat de letters 'verlopen' ?

Met verlopen bedoel ik dat de letters niet scherp zijn, ga er scheel van kijken en dat heb ik met een CRT niet.

Welke videokaart gebruik je en welke resolutie heb je ingesteld ?
Je hebt geen driver nodig, zelf heb ik de Acer AL1721 en het werkt perfect.

ftp://ftp.acer-euro.com/monitor/lcd/al17xx.zip

Dat is de monitor 'driver' voor de AL1714.
Voor een monitor heb je nooit echte drivers maar een 'inf' bestand waarin staat wat de monitor allemaal aankan, zo voorkom je foute instellingen.
Om te installeren ga je naar de eigenschappen van je beeldscherm, knop geavanceerd, tabblad beeldscherm, knop 'stuurprogramma bijwerken' , zelf kiezen en dan verwijzen naar het gedownloade *.inf bestand.

De refreshrate van een TFT in meestal lager als van een CRT, meestal is het 60 tot 75 hz, hoger is niet nodig en is schadelijk voor je beeldscherm.

Dacht dat je er drivers voor nodig had, maar dat is dus niet zo.

Ik een ASUS 9600 XT 128MB als videokaart en op 75Hz ingesteld.

Misschien ligt het dan aan mij, omdat ik nog nooit een LCD scherm heb gebruikt, even wennen dan misschien?

Hartelijk dank voor de hulp en uitleg allemaal!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan