driver voor ethernet card

• Onderwerp starter Onderwerp starter rejy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rejy

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2006
Na het opnieuw installeren van windows xp kan deze de ethernet card niet meer vinden. ik heb hier geen software van en weet ook niet wat voor merk kaart het is, er staat niets op.
bestaan er universele drivers voor dit soort kaarten of is er een ander trukje om deze aan het werk te krijgen. In configuratiescherm komt geen lan verbindning te staan echter wel ergens een melding dat de kaart goed is geconfigureerd en moet werken.
ook de beide groene lampjes branden op zowel router als ethernet card.
gr. Rejy

geen verbinding

Ik heb al gekeken op de everest site maar ik heb op de betreffende computer geen intenet verbinding.
En wat bedoel je met verplaatst?
gr. Rejy

:confused: euh heb je everst binnen gehaald en geinstalleerd?
Vervolgens open je het programma en dan kijken welke netwerkkaart/adapter/drivers je nodig hebt!

oke, dank je ik begin het te begrijpen. heb ik gedaan. en het is een myson MTD fast ethernet adapter.
Nu op zoek naar de software.
gr. Rejy

oke, dank je ik begin het te begrijpen. heb ik gedaan. en het is een myson MTD fast ethernet adapter.
Nu op zoek naar de software.
gr. Rejy

via everst home, kun je gewoon op de website de driver downen

ik heb de driver gevonden op driverguide, maar het lukt mij nog steeds niet deze op de juiste manier te plaatsen. ik heb het bestand uitgepakt en geplaatst op c:windows/system32/drivers.
Toch snap ik niet waarom er bij nieuwe verbinding maken in het configratie scherm word gemeld dat de harware is geconfigureerd en gereed is voor gebruik.
Ga ik dan kijken bij netwerkverbindingen dan is er geen enkele verbinding
gr. rejy

Controleeer eerst eens even of je nu wel inderdaad de nieuwe en juiste drivers hebt"rechtermuisknop"op de Pc--->"Eigenschappen"--->"apparatenbeheer"en kijk of je onder netwerkadapter geel geel of rood teken ziet!

BIJ VREEMD TEKEN

Plaatst de gedownloade drivers in een apart mapje op de Pc-->uitgepakt

Terug naar "apparatenbeheer" op geel of rood teken gaan staan-->rechtemuisknop en "stuurprgramma bijwerken" door drivers in de aangemaakte map met drivers.

Pc opnieuw opstarten!

het werkt

Geweldig marcel het is gelukt. ik heb weer verbinding.
wel iets anders dan je had geadviseerd maar basis was hetzelfde. heb niet eens opnieuw op hoeven starten.
Bedankt voor de moeite.
gr. rejy

:thumb:
Geweldig marcel het is gelukt. ik heb weer verbinding.
wel iets anders dan je had geadviseerd maar basis was hetzelfde. heb niet eens opnieuw op hoeven starten.
Bedankt voor de moeite.
gr. rejy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan