driver voor grafische kaart???

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat houd zo n nvidia chip in???

als ik online een kaart wil bestellen hoe kom ik er dan achter of die nieuwe kaart wel past???

bedrag is op zoch geen probleem hoor.

die nvidia chip betekend dat er vele merken kaarten zijn die een chip erop hebben zitten van de fabrikant nvidia of ati, zij ontwikkelen de chip (het belangrijkste onderdeel) en andere fabrikanten maken daar een complete kaart van. Mijn inziens maakt het voor normaal gebruik niet zoveel uit welk merk het produceert tenminste waar het videokaarten aangaat. (voor de rest over me heenvalt :D )

Dus ik denk dat je een heel aardige kaart zult hebben aan die fx5200 van nvidia, maar verkrijgbaarheid is even het punt, hij is erg nieuw

ok dan heel erg bedankt voor je hulp

laat wel even weten hoe het is afgelopen

o ja je vraag :)

Je hebt een 266a chipset van asus, maak je niet druk een prima moederbord. dat 266a heeft hetzelfde verhaal als hierboven, hier heeft chipsetmaker (fabrikant) via een set gemaakt waarmee dus allerlei merken een moederbord hebben gebouwd, asus is overigens een van de beste om te hebben.

kijk nog wel even of je een AGP slot hebt, anders heb je nix aan een nieuwe videokaart :D (denk wel dat je zo'n slot hebt)

heb net ergens gelezen op dit forum als je een onboard kaart hebt dat je die er dan niet af kan halen.
kan je dan wel een andere kaart er op zetten?
en hoe kom je erachter of je een onboard kaart hebt dan?

het makkelijkste om het te zien is door op de achterkant te kijken waar de monitor op is aangesloten, zit het stekkertje verticaal dan is het doorgaans een on-board, zit hij horizontaal en bovenaan in het rijtje horizontale sloten (samen met doorgaans het telefoonmodem, netwerkkaart) dan heb je een aparte videokaart in een agp slot zitten

Een agp slot is bruin van kleur, zit boven de witte pci sloten en daar iets rechts van. Het is een gleuf waar dus een agp videokaart in past

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan