driver voor hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

karin1972

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Ik ben op zoek naar de driver van mijn hdd het is een toshiba MK1252GSX9 (S1) mijn laptop is gecrasht en nu kan hij mijn hdd niet meer vinden , hij staat wel in de bios maar als ik vista wil instaleren dan kan hij hem bij waar wilt u windows instaleren niet zien

Je hebt geen driver nodig voor de harddisk zelf, wél voor de harddiskcontroller waar de harddisk aanhangt. Zoek dus naar de harddiskcontroller-driver van je laptop. Die is soms een onderdeel van de chipset drivers, maar vaak ook los te downloaden.

Tijs.

Wat gebeurde er tijdens de crash?
Als ik het zo hoor, is de harddisk stuk.
Drivers voor de controller enzo (dnties) werken alleen bij geinstalleerde windows versie.
Zolang je dat niet kunt, heb je niets aan drivers.

[...]Drivers voor de controller enzo (dnties) werken alleen bij geinstalleerde windows versie.
Zolang je dat niet kunt, heb je niets aan drivers.

Tijdens het installeren kún je die drivers nodig hebben. En omdat de harde schijf in de BIOS wél wordt gezien maar niet door de Windows installatie-software lijkt het me logisch dat de harddiskcontroller-drivers er apart bijgeladen moeten worden.

Uiteraard gaat dit niet helpen als de harde schijf zelf echt kapot zou zijn (ook al is het apparaat zichtbaar in de BIOS). In dat geval zal eerst een nieuwe harde schijf geregeld moeten worden.

Tijs.

ik moet even terug komen op mijn eerdere melding dat de pc gecrasht is , de laptop waar ik het over heb is van mijn broer en ik dacht dat ie gecrasht was maar dit is waarschijnlijk niet het geval.
toen hij hem 's morgens aanzetten stond er dat ie hem moest resetten omdat er fout hardware/software opstond dat is hem niet gelukt vandaar dat ie besloot om er opnieuw vista op te zetten in de hoop dat het probleem daarmee verholpen zou zijn en alles kwa instaleren ging goed tot dat ie een schijf moest kiezen om vista op te zetten

@karin1972: Dat is allemaal heel fijn wat je nu terugmeldt, maar effectief zien we geen meldingen over wat je met de gegeven tip(s) gedaan hebt.

Je zou met de juiste type laptop-aanduiding hier op zoek kunnen gaan naar vista drivers (als het tenminste een Toshiba laptop betreft). Vind je een harddiskcontroller-driver (of een chipset-driver die een harddiskcontroller-driver bevat) dan zou het kunnen zijn dat Vista geen directe ondersteuning biedt, en dat dus die driver van memory-stick bijgeladen moet worden tijdens de installatie van Vista.

Succes,

Tijs.

En wat krijg je voor melding als er een schijf gekozen moet worden?

hoi dnties

ik ben op zoek geweest naar een harddiskcontroller-driver maar die heb ik niet kunnen vinden maar ik heb nu wel een Chip Set Utility gevonden via de link die jij me gegeven heb en die heb ik op een usb stick gezet en hopelijk is dat de oplossing voor mijn probleem .

nou ik word echt gek want tijdens het instaleren vista krijg ik eerst wilt u opstarten vanaf dvd of cd , dan krijg ik windows is loading files dat doet ie gewoon , daarna komt er groen balkje wat loopt wat je altijd heb als je je pc opstart en daarna word mijn beeld zwart en gebeurd er helemaal niks meer :evil:

Heb je toevallig een omvormer van IDE naar SATA erin zitten? Zo ja, eruit met die handel.

Of anders: laat alleen de harddisk waarop je installeerd aangesloten en 1 dvd station waarvan je setup leest.
De rest afkoppelen.

Setup nogmaals proberen.

als je daarmee het usb stickje bedoeld die heb ik er niet inzitten en dat heb ik alleen maar voor de rest heb ik niks aanstaan

nee, bedoel ik niet.

Maar ik hou het er nog steeds op, dat de hdd stuk is.

Wil hij met de setup wel geformatteerd worden?

sorry ik weet niet wat je bedoeld met een omvormer van IDE naar SATA erin zitten ik heb er zelf niks in gezet en nee dat geeft ie niet aan het enigste wat ie doet is wat ik net bescheef dus ik vrees dat je gelijk heb en dat ie idd kapot is want als ik heb opstrat in veilige modus blijkt ie hangen op disk.sys , ik ga mijn hdd vanmiddag in een andere pc plaatsen om te kijken of ie daar wel gevonden word en zo niet dan zal ik een nieuwe aan moeten schaffen maar in ieder geval bedankt :thumb: voor je hulp mocht het nou zo zijn dat ie in mijn andere pc wel gevonden word laat ik het hier wel weer weten want dan heb ik als nog alle hulp nodig

Laatst bewerkt:
Ok, en als het in een andere pc wel werkt, dan kun je een backup maken van je spullen.
We willen wel graag de uitkomst horen.

ja natuurlijk laat ik de uitkomst hier even weten er is alleen iets tussen gekomen moet het hele weekend werken dus het word denk pas volgende week

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan