Driver voor HP laserjet 1300

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou het volgende doen:
a. Haal eerst de printopdrachten weg uit de wachtrij en verwijder daarna de printer bij Printers en faxapparaten
b. Deïnstalleer de UPD software
c. Doe precies wat in posting #6 staat (verder gebruikmakend van de links in posting #4), oftewel streef ernaar dat de printer meteen in 1x goed wordt geïnstalleerd samen met de driver, dus geen 2 (of 3) stappenplan.

Tijs.

Het is precies alsof de duivel ermee gemoeid is. De printer is nu correct geïnstalleerd en is voorzien van een groen cirkeltje met daarin een wit vinkje. Hij staat ingesteld als standaardprinter. Alleen, de printopdracht blijft steken in de lijst afdruktaken en het groen cirkeltje met het wit vinkje is veranderd in een geel driehoekje met een uitroepteken. Het probleem ligt volgens mij bij mijn printer en niet bij de driver. Dat is waarschijnlijk niet meer op te lossen.

Lijkt mij niet zo moeilijk om uit te zoeken of het aan de printer of aan jouw Windows ligt.
Sluit de printer aan op een andere pc (die al succesvol een printer heeft) en kijk of daar dezelfde problemen optreden.
Treden de problemen daar niet op, dan ligt het probleem aan jouw Windows. Er zijn meerdere troubleshooters voor printproblemen, waaronder die Printerproblemen oplossen wizard die je eerder al gebruikt had.
Zo een paar links met alternatieve instructies/tools:
link1
link2 (wel wat 'moeilijker' dan de Fixit-tools van link1).

Tijs.

Gelukkig dat er een forum als Helpmij.nl bestaat :) !! Mijn printer zal nu een paar dagen moeten wachten. Een kennis heeft namelijk dezelfde printer en ik zal de mijne bij hem controleren. Echter: hij is nu afwezig tot 30 september . . .
Ondertussen doe ik verder met mijn update-probleem. Ik ben er in geslaagd via System Update Readiness
(zie #18) de Hotfix voor windows (KB947821), groot 538 MB, te installeren. Maar ik kan die geïnstalleerde updates niet vinden! Waar zitten die nu?

Wat is er niet duidelijk aan
Problemen oplossen m.b.v. System Update Readiness (ook wel SURS of CheckSur genoemd): hier, vanaf "Voor Windows 7, Windows Vista, Windows Server 2008 R2 of Windows Server 2008" tot "Het pakket rechtstreeks downloaden vanaf de Microsoft Update-catalogus". Liefst na afloop van System Update Readines het bestand C:\Windows\Logs\CBS\Checksur.log openen om te zien of er nog problemen zijn die wel gevonden zijn maar nog niet zijn opgelost. Let op: System Update Readiness duurt behoorlijk lang de eerste keer dat je 'm draait, sta niet gek te kijken dat het ergens tussen een half uur en een uur duurt.

Samenvattend: Het is een tool en zo presenteerde ik het ook, het is dus geen update. Het installeert zelf geen updates, maar repareert eerdere updates wel (indien nodig).
En je moet na afloop van elke keer dat je 'm gebruikt hebt in dat log-bestand kijken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja, ik moet je wel zeggen dat ik de zaken die je mij had gevraagd in uw posting #18 nauwkeurig had uitgevoerd. Eerst : MicrosoftEasyFix50202.msi met de stappen uit de daar aangeduide link. Daarna voerde ik de opdracht System Update Readiness uit en opende ik het bestand C:\Windows\Logs\CBS\Checksur.log. Daar las ik tot mijn grote voldoening: No errors detected. Dus dacht ik: opdracht volbracht. Niet er bij stilgestaan dat dit een tool is en geen update. Vanwaar deze vergissing? Zeer eenvoudig door het feit dat, tijdens het lopen van dat laatste programma, voor mijn ogen een venster verscheen met de tekst: Windows Update Standalone Installer, Do you want to install the following Windows software update? Hotfix for Windows (KB947821), daarna een venster met Download and Install Updates : The updates are being installed gevolgd door Installation complete (maar als ik mij niet vergis: de teksten in het Nederlands). Ik was de koning te rijk want ik was er blijkbaar in geslaagd 538 MB updates te installeren. Niet dus . . . . Dat gebeurt dus als je niet goed naar het bord kijkt (lees: niet goed leest) en eigenlijk nog een beetje groen en onwennig bent in die materie.

Dit is de eerste keer dat je wat terugmeldt over wat CheckSur.log aangaf. Mooi dat die geen fouten (meer) aangeeft.
SURS/CheckSur is zo groot, omdat zo'n beetje alles wat er aan updates (ooit) is uitgebracht voor jouw Windows versie ermee te repareren is. Sterker nog: Het programma download (afhankelijk van de updates die jij ooit geïnstalleerd had) nog een hele sloot vanaf Internet/Microsoft tijdens 'installatie'. Daarom duurt het de eerste keer zo(veel) langer dan dat je het de tweede (of derde etc.) keer gebruikt op je computer.

Goed, vertel ons nu de precieze huidige status m.b.t. je Windows Update probleem?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat de huidige status van de computer betreft: de laatste update dateert van 18.07.2016 en is KB3020369. Sedertdien is er niets bijgekomen. Als er nog verduidelijkingen moeten komen, laat het a.u.b. weten.
Zou het kunnen dat ik ergens gelezen heb dat Microsoft vanaf nu slechts om de maand met updatepakketten zou komen?
Met dank en groeten

Toedeloe

Per maand lijkt me vreemd, maar zou kunnen.
Heb je al opnieuw laten zoeken naar Windows Updates?

Tijs.

Ik heb nog niet laten zoeken naar updates. Ik zal mijn PC dit deze nacht laten doen. Ik wachtte op een reactie van mijn leermeester.Over dat maandelijks brengen van updatepakketten las ik hier:

https://tweakers.net/nieuws/114655/microsoft-stapt-volledig-over-op-cumulatieve-updates-voor-windows-7-en-81.html

Groeten

Dit is wat anders: Beveiligingsupdates en andere kritische updates zullen nog steeds "per direct" (indien echt bedreigend) danwel dinsdags ("Patch tuesday") beschikbaar worden gesteld.

Waar het in het artikel over gaat is iets wat jij ook al geprobeerd had, namelijk rollup packages die alle functionele Windows patches bevatten tot een bepaalde datum (straks ook incl. beveiligingsupdates).
Ik had je gewezen op deze discussiedraad, posting 14 voor het rollup package tot april 2016.
Microsoft wil nu blijkbaar elke maand (naast de normale Windows Updates) zo'n rollup package uitbrengen, om de tijd van updates (na nieuwe installatie) te verkorten én om systeembeheerders de kans te geven meerdere werkstations op precies hetzelfde update-niveau te krijgen (voor tests van nieuwe software etc.)

Tijs.

Ik moet vaststellen dat het probleem aan de printer ligt. Ik heb die aangesloten aan een PC die met dezelfde printer werkt en hij heeft hetzelfde probleem: hij geraakt tot aan de afdruktaken en dan stopt het. Geen uitprint. Ik kan wel een "testprint" maken maar de rest . . . . . lukt niet.
Ik kon ook de originele installatie-CD voor de printer gebruiken en probeerde de driver vanaf daar te installeren. Ook geen gehoor: te oud.
Wat de updates van Windows 7 betreft: nog steeds geen updates te bespeuren.

Groetjes

Jammer van de printer, maar goed dat je er nu achter bent gekomen dat het apparaat gewoon kapot is.

M.b.t. updates: Wat gebeurt er nu als je handmatig naar updates laat zoeken, dus via Configuratiescherm -> Windows Updates -> knop Updates zoeken ?

Tijs.

Als ik mijn PC handmatig naar updates laat zoeken: hij zoekt en zoekt maar kan niets vinden.:(

Ik kan van hieruit niet veel doen, oftewel: Je zult je toch moeten gaan verdiepen in de diverse tips die ik omtrent de updates al heb gelinkt, incl. de "moeilijke" tips.
Uiteraard kun je kijken of iemand in je buurt wellicht je daarbij kan helpen.

Tijs.

Je zou nog kunnen kijken naar Windows Repair All in One, waarbij je dan (in mijn inzicht) het volgende zou moeten aanvinken en laten repareren (vetgedrukt waar je mee zou kunnen beginnen voordat je (ook) de andere laat uitvoeren als het je probleem niet oplostte):
Reset service permissions
Register system files
Repair WMI
Remove Temp Files
Repair Windows Updates
Repair MSI
Restore important Windows Services

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan