Driver voor Vista gezocht: Panasonic NV-DS65EG

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helga1968

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 nov 2010
Hallo
Ik heb bovenstaande digitale video camera van mijn vader overgenomen. Na installatie blijkt dat er niet de goede driver opstaat. Ik heb vista en de drivers zijn voor XP, Me en 98. Heb al naar panasonic gemaild, krijg een link terug, maar daar staat niet de juiste camera tussen. Als dit niet zou werken moest ik een firewire aansluiting proberen. Volgens mij zit die er ook bij. Maar ik kan geen aansluiting op mijn laptop vinden(wel op de camera). Ik heb een Toshiba C650-15J.
Zijn er nog andere mogelijkheden? IK weet niet meer wat ik nog kan doen. Het zou fijn ziijn als ik de opgenomen film toch op mijn PC krijg.

bedankt Helga

a. Je kunt proberen de XP drivers te gebruiken.
b. Jammer dat je niet vermeld hebt welke link Panasonic je heeft gemaild. Post die alsnog, misschien kunnen we daar (of daar 'in de buurt') toch wat voor je vinden.

Tijs.

Toevoeging nog: Als ik het goed lees zou vlgs. deze lijst de camera compatible moeten zijn met Vista. Als ik het goed interpreteer zelfs zónder een driver te hoeven gebruiken.
Een driver kan ik (dus) ook niet vinden op de Panasonic websites.

Tijs.

Mijn fout: Inderdaad verkeerd gezien/gelezen.

Ik zie geen enkele DS-serie staan in die lijst... Ik denk dus dat je alleen nog die XP driver zou kunnen proberen.
Als dat niets oplevert dan houdt het op, lijkt me. Wel magere support van de Panasonic helpdesk: Als het niet compatible is dan hadden ze je dat gewoon moeten kunnen melden, dus je niet doorsturen naar een link waar je niets terugvindt over jouw model...

Er zijn overigens wel firewire insteekkaarten die je zou kunnen proberen, maar dat kost geld en garantie dat het werkt is er helemaal niet. Wil je dat toch proberen, kijk dan in je buurt of iemand een firewire aansluiting heeft én Vista, zodat je daar kunt gaan proberen ipv. op de gok een insteekkaart te gaan kopen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
*knip*: Er bestaan helemaal geen firewire drivers, het is plug en play. Als je geen firewire aansluiting op je laptop hebt, maar wel een PC-kaart slot, kun je een firewire naar PC kaart kopen, bijvoorbeeld deze: http://tweakers.net/pricewatch/171020/sweex-3-poorts-firewire-pc-card.html

Video die via firewire op je computer komt, kun je alleen zien (en opnemen) met een videomontage programma, bijv. het op elke PC aanwezige Windows Moviemaker. Je kiest daarin voor 'capture' (of in het NL 'vastleggen')

Als je geen PC-kaart slot hebt, kun je een videocapture kastje/plug kopen. Dit werkt op USB. hierop sluit je de camera aan met een kabel zoals je gebruikt om naar een TV te gaan. Deze bijvoorbeeld:
http://www.kieskeurig.nl/tv-kaart/z...2=&f61970=&f61971=&f61964=&f61968=&available=

De eerste opmerking verwijderd. Kwam over als frustrerend. Graag in het vervolg op toezien dit soort opmerkingen achterwege te laten. Groetjes, Jackal

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan