Driver voor Win11 voor oude printer (hpdeskjet5550)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingmar

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2001
Berichten
925
Sindskort heb ik een pc met Windows 11. En ook een nieuwe (reserve)computer, ook met Win11. Ik wil graag op een van die twee een oude printer (hpdeskjet5550) aansluiten want heb daar nog veel inktcartridges van, maar de oude driver (die nog goed zijn werk deed onder Win7) is volgens Win11 niet compatibel met Win11. Weet iemand hier een oplossing voor?

Op de site van HP (https://support.hp.com/nl-nl/drivers/hp-deskjet-5500-printer-series/model/71897?sku=C6487C) heb ik aangegeven dat ik Win11/64-bits heb, maar vervolgens wordt er geen voorstel gedaan of oplossing gegeven.
Ik zou misschien iets kunnen doen in de sfeer van compatibiliteitsmodus?, maar heb geen idee hoe dat te doen ... er zal toch eerst iets geinstalleerd of op zijn minst herkend moeten worden. Als ik onder Instellingen/Bluetooth en apparaten/Printers en scanners op 'Apparaat toevoegen' klik, ziet Win11 de printer niet..

Via Google kom ik behalve op de HP-site ook nog op allerlei andere sites terecht, die me van alles beloven en me allerlei exe-bestanden willen laten downloaden met verdachte namen, maar die vertrouw ik niet.

Alvast bedankt voor je antwoord,
Ingmar
 
Web sites die gratis software en driver downloads leveren bevatten vaak malware en andere narigheid.
Dus nooit software downloaden van algemene (gratis) download sites, maar altijd van de fabrikant.
Dus HP drivers alleen downloaden van de HP web site.
 
Bedankt, edmoor [wat ben je actief!], ik heb die pagina bezocht en Win11/64-bit ingevuld, maar kom niet veel verder, zie geen downloadlink ... of zie ik iets over het hoofd? Zou jij het eens voor mij willen proberen?

Alvast bedankt,
Ingmar
 
Klik daar op "Diagnostisch hulpprogramma-Oplossingen voor installatie- en driverproblemen (1)"
Daarna klik je op de knop Downloaden naast "HP Print and Scan Doctor for Windows".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan