Driver webcam wil niet installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Captain Schaap

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
308
Hallo allemaal....

Ben in het bezit van een Philips 680k webcam. Met gelukkig een update van de drivers voor WinXP.

Maar.... ik plugde de webcam na lange tijd weer eens in. Windows XP herkende de webcam en installeerde deze zonder de benodigde drivers (waarschijnlijk zelf in huis). De webcam deed 't perfect. Echter nadat de computer ontwaakte uit de slaapstand was het geen webcam meer, maar een Onbekend Apparaat onder de USB-apparaten.

De pc opnieuw opstarten, kabel erin, d'r uit en alle combinaties, volgordes, etc. geprobeerd: geen effect!
Toch maar de WinXP drivers van Philips geprobeerd, forget it! Toen zomaar... na een reboot van de pc werd het apparaat plotseling herkend en draaide weer perfect. Een dag later weer het zelfde feest.

Echter, als ik handmatig probeer de juiste drivers te installeren via apparaatbeheer, dan weigert Windows XP steevast de drivers als geschikte partij voor mijn webcam te zien. Het ziet 't blijkbaar liever als een Onbekend Apparaat dan de Philips 680k webcam.
Er is zelfs geen mogelijkheid om toch eigenwijs WinXP te laten geloven dat de drivers geïnstalleerd moeten worden...

Ondanks dat de webcam geïnstalleerd is als Onbekend Apparaat en daarmee ook niet de functies van de cam in Messenger e.d. te gebruiken zijn, valt er toch iets op. Het groene lampje van de cam (die normaliter alleen aangaat wanneer er opgenomen wordt) brandt vrolijk.
Zou hij stiekem dan toch werken... Maar ook het lampje gaat automatisch uit na 10 minuten. En dat werkt gewoon...

Overige informatie:

Windows XP home SP2 NL
Philips webcam PVC680k (usb 1.1)
Overige USB-apparaten werken 100%.

Groeten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan