Driver wil niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laurensdew

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Beste Helpmij.nl-ers,

Ik heb hier al even rondgekeken, maar kan het antwoord op mn vraag helaas niet vinden.
Na een format c, en dus ook nieuwe windows instalatie wil mn internet het niet meer doen...
Ook niet zo gek, want in apparaatbeheer staat dat hij het stuuprogramma niet kan installeren. Ik heb alles al geprobeerd, de nieuwste versie gedownload, oudere versies gedownload, maar niks lijkt te werken, hij blijft geen stuurprogramma herkennen!
Hebben jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?
Hier wat specs:
Windows XP Pro SP2
Mobo: AsusP4P800S-X
LAN: Realtek RTL8101L 10/100 Fast Ethernet Controller (deze zit standaard op het mobo 'ingebouwd')

Alvast bedankt voor jullie hulp ;)

gr
Laurens

Hoi Modag,
Bedankt voor je erg snelle reactie!

Ik heb het inderdaad zo gedaan,
zonder resultaat. Ook de drivers van de ASUSsite heb ik geinstalleerd,

Ik kwam er net achter dat mn geluidskaart met het zelfde probleem zit,
dit sluit voor mij een defecte netwerkcontroller bijna uit...

Eerst had mn videokaart ditzelfde probleem (radeon9800Pro)
maar na de instalatie van XP werdt deze gewoon herkend...
ik denk dat er dus iets tussen de driverpacks en xp niet helemaal lekker zit?
Al heb ik op dit gebied nog weinig ervaring hoor ;)

gr
Laurens

Laatst bewerkt:
Hoi,

Vreemd heb je misschien nog de cd-rom van het moederbord zelf?
En heb je het al geprobeeert met: aparaatbeheer de netwerkadapter deze openen en dan rechtermuisknop(wat geel is ) en dan stuurprogramma's bijwerken en dan kan je hem op opgegeven map laten zoeken.

Modag

Weer bedankt voor je snelle reactie!

inderdaad heel vreemd,
ik heb de cdrom, heb hier alles als 1e van geprobeerd te installeren.

Met stuurprogramma bijwerken en dan map laten doorzoeken vindt hij niks,
en als ik helemaal zelf het .inf install file selecteer, krijg ik een error dat de instalatiebestanden niet kunnen worden gevonden...

Ook heb ik in het lijstje bij 'zelf selecteren' gezocht, maar hier was al helemaal niks van Asus of realtek te vinden, wat ik ook vreemd vind!

Verder heb ik in de BIOS even nagekeken of de LANcontroller wel aan staat, en dit is allemaal in orde.

heb er even een andere netwerkkaart ingeduwd, die toevallig extra op mn werk lag...
deze werd gedetecteerd door windows, waardoor ik op internet kon, en de rest vd drivers zichzelf weer installeerde....
tnx voor jullie reacties ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan