Driver wilt niet installeren ( piano )

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbienl

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2007
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een week een Roland G-70 en ik wil ook via cubase artist 7 werken.
maar ik zit met een probleem ik heb windows 8, en de drivers gaan maar tot windows 7/vista/xp etc.
Nu heb ik via compability settings iets gevonden zodat het wel lukt.

usb losgekoppeld, er word later gevraagd koppel hem aan. ik koppel hem aan,
dan krijg ik dit( DE FOTO ) ik kan niet op next drukken. zeer vervelend dit.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Gr,

R

driver.png

Als het goed is zouden de win7 drivers in de win8 modus moeten kunnen werken.
Probeer het eens op de normale manier

Je moet (staat op het scherm) eerst die knop drukken van Test the program...
Probeer dat eerst. Lukt dat, dan zou daarna Next beschikbaar moeten zijn/komen.

Tijs.

Als ik nu op setup zou drukken krijg ik hem niet eens geopend dan krijg ik dit te zien.

maar hoe ik het nu doe met compability settings is de enigste mogelijkheid op windows 7
driverrr.jpg

Doe eens de link naar de drivers die jij gebruikt hebt.
Waarschijnlijk kun je ze via Apparaatbeheer wel installeren, maar dan moet je ze eerst uitpakken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Doe eens de link naar de drivers die jij gebruikt hebt.
Waarschijnlijk kun je ze via Apparaatbeheer[/url] wel installeren, maar dan moet je ze eerst uitpakken.

Tijs.

Wat bedoel je precies met doe eens de link naar de drivers die jij hebt.

Ik vraag JOUW link. [Ik heb er zelf geen.]

Tijs.

Ik kom overigens niet verder dan wat hier aan Windows 7 drivers te downloaden is.
Verder vond ik (voor achtergrondinformatie etc.) deze link

Tijs.

Laatst bewerkt:
ja die wilde ik net sturen. en die 2 e link had ik gelezen, en zo heb ik het gedaan met die compability settings. word er moe van. loop al avonden te tobben.

Alvast: Je kunt GEEN Windows 32-bits drivers installeren op een Windows 64-bits systeem en andersom ook niet.

De (MIDI-)drivers lijken (na uitpakken) te staan in de Files submap.

Je zou dus kunnen proberen om ze handmatig te installeren:
a. Open Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Rechtsklik daar op Computer, en kies voor "Oude hardware installeren" (of zoiets)
Geef aan dat het apparaat al is aangesloten, en dat je vanaf lokaal op de computer de drivers wilt installeren.
Blader naar de Files submap zodra je kunt gaan bladeren, klik op het RDIF1050 bestand, en klik op Openen.
Kijk of je een apparaat getoond krijgt. Klik op het getoonde apparaat en klik op Ok (of Verder etc.)

Zodra geïnstalleerd de usb kabel erin stoppen en kijken of die automatisch wordt herkend, dan.

Tijs.

Alvast: Je kunt GEEN Windows 32-bits drivers installeren op een Windows 64-bits systeem en andersom ook niet.

De (MIDI-)drivers lijken (na uitpakken) te staan in de Files submap.

Je zou dus kunnen proberen om ze handmatig te installeren:
a. Open Apparaatbeheer: [Windows-toets]r toetscombinatie -> devmgmt.msc
Rechtsklik daar op Computer, en kies voor "Oude hardware installeren" (of zoiets)
Geef aan dat het apparaat al is aangesloten, en dat je vanaf lokaal op de computer de drivers wilt installeren.
Blader naar de Files submap zodra je kunt gaan bladeren, klik op het RDIF1050 bestand, en klik op Openen.
Kijk of je een apparaat getoond krijgt. Klik op het getoonde apparaat en klik op Ok (of Verder etc.)

Zodra geïnstalleerd de usb kabel erin stoppen en kijken of die automatisch wordt herkend, dan.

Tijs.

als het goed is bedoel jij dit. maar daar staat niks van wat jij zegt. filee.jpg

Mijn fout. Je moet rechtsklikken op "Robbie-PC" en dan de rest van de instructie volgen.

Tijs.

Je hebt toch wel de 64-bits driver gedownload en uitgepakt, he?
En verder heb je de waarschuwing over 'oude drivers' in deze link, he.. (met een methode om er iets aan te doen).
It seems that Windows 8 has an extra security build-in,
which prohibits installing 'pre Windows 8' drivers...
The good news is, that this can be disabled!

Read the story at:
http://laslow.net/2012/03/14/disable-driver-signature-enforcement-in-windows-8/

So, I hope that people can enjoy their equipment with Windows 8
till the correct drivers are ready for us.
Overigens staat er niets meer op die Laslow-link. Gebruik in plaats daarvan: deze archiefversie.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat je vroeg allemaal gedaan, wat er staat ook. toen nog een keer op mijn manier gedaan want zo kom ik het verst. eerst de driver verwijderd. computer herstart, setup gedaan. dan vraagtie voor de usb. dan komt er in beeld driver downloaden. en dan in de setup kan ik weer niet verder zoals hier. die next kan ik gewoon niet op klikken.
Untitled.jpg

Ik geef het op, want ik heb geen tips meer.

Hopelijk iemand anders nog wel.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan