Driver wlan Acer 3681 WXMi

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonge zoon

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Hallo allemaal,

ik ben al enkele dagen aan het stoeien met mijn Acer Aspire 3681 WXMi laptop want ik krijg niet het juiste stuurprogramma gevonden/ geinstalleerd voor de draadloos netwerk adapter die er standaard in zit. Hopelijk kan iemand me helpen want ik word er helemaal gek van.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Gr Ralph

Hallo allemaal,

ik ben al enkele dagen aan het stoeien met mijn Acer Aspire 3681 WXMi laptop want ik krijg niet het juiste stuurprogramma gevonden/ geinstalleerd voor de draadloos netwerk adapter die er standaard in zit. Hopelijk kan iemand me helpen want ik word er helemaal gek van.

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Gr Ralph

Heb je al geprobeerd het via Driver Max te doen?
Download deze gratis via de website.
Je moet je wel betalen om de drivers te downloaden, maar je kan het ook als hulpmiddel gebruiken om de JUISTE DRIVER te vinden voor je laptop.
Je zegt, search newest drivers. Dan gaat ie zoeken en dan opent ie een webpagina.
Er staat een kruisje achter welke OUT TO DATE zijn en er staat een groen vinkje achter welke UP TO DATE zijn.

Klik met je rechtermuisknop op deze computer. Kies daar voor eigenschappen.
Klik dan op apparaatbeheer/devicemanager.
Je ziet dan hoogst waarschijnlijk in de lijst met hardwarenamen een geel uitroeptekentje staan. Dat betekend dat die driver niet of niet goed geinstalleerd is.
Staat dus bijvoorbeeld network controller. Zoek op de site dus in de driver die je sowiezo nodig hebt op networkcontroller en download de nieuwste driver door een google search.

Je hebt nu bereikt dat je de benaming die gebruikt wordt voor het downloaden hebt om te zoeken naar de goede. Vaak zijn er veel drivers die bijna dezelfde benaming hebben en dan zie je door de bomen het bos niet meer.

Wat je kan doen is die naam even hier neerposten, dan zoekt iemand van het helpmij.nl forum de juiste driver voor je op mits deze al op eigen manier gevonden is.

Nee, alle drivers op de acer site werken niet. (tenminste, die van draadloos internet niet).
Ik heb nu dus nog steeds geen draadloos internet op mijn laptop...

Hopelijk kan iemand mij nog helpen.

Bedankt alvast

moet je het draadloos niet ergens "aan" zetten op een acer???
Ben dat wel eens tegengekomen hier op het forum.

Ja, dat klopt, er zit een knop op waarmee je het draadloos internet kan uitschakelen.
In apparaatbeheer wordt de draadloos netwerk controller wel gevonden maar bij elke driver die ik geprobeerd heb geeft de computer aan dat het niet de goede is.

acer draadloze netwerkproblemen

Heb zelf een Acer 4935 en had constant problemen met het draadloze netwerk.
Dan weer wel dan weer geen verbinding. geen pijl op te trekken.
Van alles geprobeerd. Niets hielp.
Uiteindelijk is het probleem verholpen.
Gan naar configuratiescherm - Windows beveiligingscentrum
kies linksboven Windows update en kijk dan bij optioneel voor de drivers.
vink deze aan en download de gegevens.
Bij mij was dit de oplossing

Hallo,

ik heb inmiddels de goede driver kunnen vinden en heb de draadloos netwerkkaart kunnen installeren alleen geeft deze nu een conflict, er staat:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

De netwerkkaart is: Broadcom 802.11g-netwerkadapter en de stuurprogrammaversie is:
4.170.25.19.

Bij details staat:
PCI\VEN_14E4&DEV_4318&SUBSYS_03121468&REV_02\4&6B16D5B&0&18F0

Graag hoor ik van iemand hoe ik dit probleem weer kan oplossen.

Mvg,

Ralph

Bedankt voor de reactie, ik heb al de drivers verwijderd en erna opnieuw geinstalleerd maar dat werkte niet. Weet iemand waar ik wel de goede driver kan downloaden?

Even wat vraagjes tussen door:

1. Gaat het om een nieuwe laptop of heb je de laptop opnieuw geinstalleerd?
2. Indien niet nieuw, hoe oud is de laptop?
3. Indien opnieuw geinstalleerd, waarom heb je hem opnieuw geinstalleerd? (graag duidelijke uitleg indien er problemen waren)
4. Heeft wireless het ooit gedaan op deze laptop?
5. Hoeveel geheugen (RAM) heeft de laptop?

Het gaat dus om een Acer Aspire 3681 WMXi, besturingssysteem XP en wireless zat er standaard in.

Laatst bewerkt:
Het gaat om een laptop die al een aantal jaar oud is waar ik Windows xp opnieuw opgezet heb. Hoe oud de laptop precies is durf ik niet te zeggen.
Ik heb Windows er opnieuw opgezet omdat de computer telkens crashte bij het opstarten. Je kreeg telkens een blauw scherm met foutmeldingen.

Ik heb Windows al vaker opnieuw op deze laptop geinstalleerd en toen ging alles goed.

Verder heeft de laptop 1gb RAM.

ik heb al de drivers verwijderd en erna opnieuw geinstalleerd maar dat werkte niet. Weet iemand waar ik wel de goede driver kan downloaden?

1. Heb je na het verwijderen van de drivers de PC opnieuw opgestart, VOOR het installeren van de nieuwe drivers?

2. Heb je de ingebouwde drivers van XP gebruikt?

3. Al eens geprobeert om de netwerkkaart in het bestandsbeheer te verwijderen en dan de PC opnieuw te starten. Normaal gaat ie dan de netwerkkaart opnieuw detecteren en installeren.

1) heb ik gedaan
2) de ingebouwde driver van xp krijgt ie niet gevonden
3) heb ik ook al geprobeerd

Toch bedankt voor de moeite!

OK, hoe zeker ben je van die broadcom, de ACER 3681 is uitgebracht in verschillende configuraties.

Ik ben via een driver updater erachter gekomen dat ik deze driver nog nodig had.

Het beste lijkt mij om contact op te nemen met Acer. Zodra er van hun meer informatie komt dan komen we misschien verder. Ik twijfel omdat er meerdere versies (zoals webster aangaf) van dit type zijn.

- Ga naar www.acer.nl
- Druk op contact Acer
- Email support
- Selecteer Netherlands
- Selecteer je produkt
- Vul je contact formulier in

Hierin kun je je serienummer (op de onderkant het S/N nummer) invoeren en kan Acer precies zien welke hardware erin zit en welke drivers ervoor benodigd zijn. Geef aan welke de drivers je hebt geprobeerd en dat je steeds tegen problemen aanloopt. Concrete vragen aan hun zijn:

- Welk type wireless adapter zit erin, merk/type?
- Welke XP driver hoort bij de wireless adapter?

Geeft wel zoveel mogelijk informatie aan hun. Ze reageren doordeweeks binnen 2 werkdagen, althans dat is mijn ervaring.

Bedankt voor de reactie.

Ik heb al met de technische dienst van Acer gebeld en heb ook al het formulier ingevuld maar Acer heeft tot op heden nog geen contact met me opgenomen.

Ik ga het formulier nu nogmaals invullen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan