driver

Status
Niet open voor verdere reacties.
Asus kaarten zullen een Nvidia chipset hebben en nog een verdere aanname: u kunt dan de driver van Asus gebruiken of het algemene driver set/stuurprogramma van Nvidia. In de voorlaatste versie kan je zoals gezegd zelf nog een resolutie aanmaken wanneer die niet in de lijst staat en die kans is groot, zelfs bij de laatste versie. Heet het stuurprogramma niet Forceware?

Op deze site kunt u laten uitzoeken welke chipset u heeft: http://www.geforce.com/drivers
Het algemene stuurprogramma detecteert dat trouwens ook automatisch.
De kast open maken was in dit geval niet nodig en aan de sleuf zit een grendel dus probeer eerst ook maar niet om hem er uit te halen.

@ Alfred: nee hoor, Asus brengt zowel AMD als Nvidia kaarten uit. Dus zo zeker zou ik daar nu nog niet van zijn.

Goed dat ik daar nog wat voorbehoud maakte.
Zijn er geen hardware info programma's die veilig en snel uitsluitsel geven over kaart en chipset?
Ik ben op de computer voor de printer en moet nu off-line.

Op de kaart staan 2 nummers: EAH5450 silent:D1/1GD2 en ASCVCM 123460.

Driver geïnstalleerd, ik kan nu de schermresolutie aanpassen met een scchuifbalk. Geen enkele resolutie geeft een goede beeldweergave - nog altijd ovalen i.p.v. cirkels.

Ook wanneer je de resolutie instelt op 1920 x 1080 pixels?

Het is echt geen uitzondering dat je de resolutie van een monitor niet in de lijst kunt vinden. U zult dan Beeld Rekken of Uitvullen moeten uitschakelen, bij een resolutie die iets lager is. Dan zie je boven en onder of aan de zijkanten nog een klein gedeelte zwart.

Download eens SIW.exe .. achterhaal wat de videokaart is (typenummer) en download dan de EXACT juiste driver voor de videokaart via de site vd fabrikant.
Misschien heb je een update in windows die de huidige driver niet aankan.

Driver verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Nu in hoogste resolutie goed resultaat. Heel erg bedankt voor jullie hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan