DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL BSOD op Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ashketchum22NL

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Heren,

Ik heb recent mijn laptop gedualboot met windows 8.1 en mac os x 10.9.2
Om wifi te krijgen op mac os x heb ik recent de Dell Wireless DW1510 mini card geinstalleerd. voor zo ver ik kon vinden had windows 8 hier eveneens geen problemen mee.
Maar 2 dagen later begin ik regelmatig BSOD's te krijgen naar de Titel van dit bericht.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Bluescreenviewer roept Caused by Address : Ntoskrnl.exe + 14dca0

Hieronder de dump die opgeslagen is met bluescreenviewer.
Ik heb deze laptop nodig voor school, dus als dit opgelost kan worden zou het fijn zijn, anders zou ik gedwongen terug moeten naar de originele wifichip, terwijl ik weet dat er niks in orde moet zijn met de huidige chip, die heeft altijd prima onder windows 8 x64 gewerkt in een andere laptop.
Ik heb van alles geprobeerd, andere drivers, windows updates, maar niks heeft gewerkt.
Steeds weer dezelfde crash en zelfs het eruit halen, schoonmaken en terugplaatsen van de chip en geheugenbankjes, hebben helaas niks opgeleverd.
Ik zit inmiddels met de handen in het haar, want Mac os X geeft nergens problemen en werkt moeiteloos met de hardware samen.

Als jullie een oplossing hebben, dan hoor ik het graag.

Mvg,

Ash

Dump:
==================================================
Dump File : 032514-4265-01.dmp
Crash Time : 25-3-2014 15:29:55
Bug Check String : DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Bug Check Code : 0x000000d1
Parameter 1 : fffff800`f7333d8c
Parameter 2 : 00000000`00000002
Parameter 3 : 00000000`00000008
Parameter 4 : fffff800`f7333d8c
Caused By Driver : ntoskrnl.exe
Caused By Address : ntoskrnl.exe+14dca0
File Description : NT Kernel & System
Product Name : Microsoft® Windows® Operating System
Company : Microsoft Corporation
File Version : 6.3.9600.16452 (winblue_gdr.131030-1505)
Processor : x64
Crash Address : ntoskrnl.exe+14dca0
Stack Address 1 :
Stack Address 2 :
Stack Address 3 :
Computer Name :
Full Path : C:\Windows\Minidump\032514-4265-01.dmp
Processors Count : 8
Major Version : 15
Minor Version : 9600
Dump File Size : 295.464
Dump File Time : 25-3-2014 15:30:17

Heb je wel van alles de 64bits stuurprogramma's?

Jup, de driver van de WLAN kaart heb ik niet aangeraakt, die heeft windows zelf geinstalleerd, voor de rest weet ik zeker dat ik alle drivers voor 64 bit windows 8.1 van de Acer Site heb gepakt, de installatie is net 2 weken oud en staat op een 1TB Samsung 840 EVO SSD. (Mac OS X staat op een apparte SSD geinstalleerd dus dual disc dualboot)

Update:
Ik heb net de driver aangepast naar een van de andere 2 aanwezige drivers in Windows 8.1 voor deze kaart, en kreeg nu de volgende melding:

Dump File : 032514-4203-01.dmp
Crash Time : 25-3-2014 17:03:01
Bug Check String : SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED
Bug Check Code : 0x1000007e
Parameter 1 : ffffffff`c0000094
Parameter 2 : fffff803`0253fb3c
Parameter 3 : ffffd000`207627f8
Parameter 4 : ffffd000`20762000
Caused By Driver : ntoskrnl.exe
Caused By Address : ntoskrnl.exe+12db3c
File Description : NT Kernel & System
Product Name : Microsoft® Windows® Operating System
Company : Microsoft Corporation
File Version : 6.3.9600.16452 (winblue_gdr.131030-1505)
Processor : x64
Crash Address : ntoskrnl.exe+12db3c
Stack Address 1 :
Stack Address 2 :
Stack Address 3 :
Computer Name :
Full Path : C:\Windows\Minidump\032514-4203-01.dmp
Processors Count : 8
Major Version : 15
Minor Version : 9600
Dump File Size : 296.648
Dump File Time : 25-3-2014 17:03:23

Laatst bewerkt:
Grote kans dat het toch de driver is. Heb je de driver van Dell zelf al geprobeerd? Het is een klassieke driver error (afgezien van kapot geheugen die indirect hetzelfde kan veroorzaken)

Die ga ik nu proberen, maar ik blijf steeds ruzie krijgen.
Geheugen bankjes kunnen het niet zijn, ik heb alles getest met memtest en kreeg nergens errors.
als t moet wissel ik weer terug...
Wel balen dit :( het leek gewoon te werken :(

De volgende drivers heb ik geprobeerd nu:
de standaard "Broadcom 802.11n netwerk adapter" aanwezig in windows 8 (fail)
de standaard "Dell Draadloze 1510 draadloze N WLAN-Mini-kaart" aanwezig in windows 8 (fail)
Network_Driver_WD35F_WN_5.100.235.12_A37.exe van dell.com (fail)
Broadcom_WiFi_7.10.96.0 (fail)

momenteel geinstalleerd: R260738.exe van dell.com
ik zet een game aan en laat de laptop gaan, kijken of het weer gebeurd.
ik wil van dit probleem af :( anders moet ik terug schakelen naar die andere wireless netwerk kaart

Even een update tot op heden staat mijn laptop nog steeds aan en geen bluescreen of onverwachte reboot gehad tussendoor.
nou klop ik hem nog even af maar het lijkt nu te werken.
Ik hou jullie op de hoogte bij een nieuwe BS.

update
En we gaan weer gewoon verder met de Kmode not handled en driver irql not less or equal maw im screwed again :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Je runt ook geen andere driver over je netwerk kaart? VPN, miniport, bluetooth, of iets dergelijks?

Nee het enige wat via via gebruik zou moeten maken van die netwerk kaarten is het systeem van VMware, maar zelfs nog voor ik dat gebruikt is het gewoon dat hij crashed.

Heeft iemand nog een driver kunnen vinden die ik eventueel zou kunnen proberen?

alvast bedankt.

Heb je iets in de bios veranderd zoals overklokken of aan de ram of iets geknoeid?

Ik heb indertijd bij aanschaf extra werkgeheugen bijgezet, maar toen had ik geen problemen.
met mem test al mn geheugen na gelopen maar zonder enig resultaat.
Inmiddels toch nog een keer de keuze gemaakt voor een herinstall, en deze post gevolgd vanaf deze website:

These step by step instructions were provided by AMRDYS on the Dell Community board -> http://en.community.dell.com/suppor...t-wireless/f/3324/t/19473737.aspx?PageIndex=2

I've fixed my problem thanks to "stevekesler" I've N5010 with Win 8 Pro installed too, use this steps to fix yours:

1- Download the driver "stevekesler" presented: www.dell.com/.../precision-m4500

2- After download Run the installer "As Administrator" select "Extract Without Installing ...>" and extract it to a new folder in any location.

3- Go to Device Manager by right clicking the Start Menu shortcut that appears when you move your mouse to the Down/Left corner on your screen, and press "Device Manager".

4- Now under "Network Adapters" right click your old WLAN driver, and choose the following in this order:

"Update driver software" > "Browse my computer for driver software" > "Let me pick from a list of device drivers on my computer" > Press "Have a Disk" > Click "Browse".

5- Now go to the folder that you've extracted the driver files in. and go to:

Drivers > Win7 > WL > Choose the file: "bcmwl6" and click "Open" > "OK" > "Next" > wait for the driver to install then press "Close", and that's it. you should have your speed back to normal, even without a computer restart.

Please tell me when you are done, Regards.

Voor alsnog lijkt het nu eindelijk goed te werken.

misschien een late reactie maar door drukte met school geen tijd gehad om verder te kijken naar mijn probleem. uiteindelijk heb ik het systeem naar Acer gestuurd. door de repair service is geconcludeerd dat de Chipset van de Southbridge stuk was. Het gehele moederbord is vervangen en de problemen zijn verdwenen. De laptop draait nu Probleem loos op 32GB aan RAM.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan