driverinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

foppie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2014
Hallo allemaal

Ten eerste, ik ben een complete computerleek. Op mijn oude windows 7 laptop had ik ooit zonder problemen een driver vanaf cd-rom geinstalleerd voor een Hong Audio 32 bit converter. Ik heb nu een nieuwe windows 8.1 waarop ik de driver weer wil installeren. Ik weet echter helemaal niet meeer hoe! Ik heb de cd rom gedraaid en dan verschijnt er in Verkenner/Computer/Dvdstation de inhoud bestaande uit 3 bestanden waaronder een pdf bestand. Hoe installeer ik dit nu op mijn laptop zodat de converter kan functioneren? Het is ooit gelukt maar ik weet het absoluut niet meer! Kan iemand mij verder helpen??

Met vr gr en bij voorbaat dank!
Foppie

Misschien handiger dat je even doorgeeft wat er precies op die cd staat.
[Plak het volgende vetgedrukt in het Uitvoeren vakje, vervang X: door de schijfletter van jouw CD/DVD speler en klik op OK.]
[Windows-toets]r toetscombinatie ->
cmd /k cd /d %userprofile% && tree /F /A X: > treelist.txt && start treelist.txt && exit

Het in Kladblok aangegeven lijstje kun je dan plakken in de volgende posting (of als bijlage erbij doen).

Tijs.

Laatst bewerkt:
driversinstallatie

Dag Tijs

Bedankt voor je reactie. Maar ik ben een dummie...en begrijp er niet veel van. Plak het vet gedrukt in het uitvoeren vakje=voor zover ik weet van rechts naar links over de vetgedrukte link en dan naar het uitvoervakje. "Naar het uitvoervakje" zegt mij niets. Vervang X vermoed ik te begrijpen. Klik op OK ka ik ook volgen. En dan: [windowstoets] r toetscombinatie -> Het zegt mij niets, helaas!

Zou je me per klik kunnen zeggen wat te doen en sorry voor mijn domheid!

Foppie

Het Uitvoeren vakje is te starten door de Windows-toets te combineren met de r-toets
De Windows-toets is de toets aan de linkerkant van de spatiebalk, die met "het vlaggetje" erop.
Dus zo open je het Uitvoeren vakje waar je mijn tekst in plakt en dan (vóórdat je op OK klikt) de schijfletter aanpast.

Natuurlijk moet de CD van je Hong Audio in de speler zitten. ;)

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dag Tijs

Ja met plakken heb ik steeds problemen: Dan ga ik van r nar l over de tekst. met l-muisknop ingedrukten dan moet ik toch met een rmuisklik plakken, maardan verschijnt er bij mij geen mogelijkheid tot plakken (deze iis niet ver gedrukt, wel lichtgrijs zichtbaar, maar dus niet in te klikken)

a. Selecteer mijn opdrachtregel met je muis (l-muisknop vastgehouden), laat l-muisknop los, r-muisknop op de zojuist gemaakte selectie en kies Kopiëren.
b. Doe de toetscombinatie om het Uitvoeren vakje te openen.
c. Gebruik de backspace toets en/of de Del toets om de tekst die er evt. staat weg te halen
d. r-muisknop op de (nu lege) opdrachtregel en kies Plakken
e. Verander X: naar jouw cd/dvd schijfletter, gebruik desnoods o.a. de pijltjestoetsen en de backspace toets om dit voor elkaar te krijgen
f. Klik op OK

Tijs.

Dag Tijs

Dank je wel !!!!!!!!!!!!!Het is gelukt!!!!!!!!!!!!!!!Dat ik op te tekst nog moest klikken met de rechter, dat is een hele goeie tip voor mij waarmee ik ook andere problemen kan oplossen. Maar volgens mij is alles goed gegaan. En is dit nu aangekomen bij jou/u ??

Het is de bedoeling dat de inhoud van het tekst-document dat geopend is na mijn instructie hier op het forum in je volgende posting wordt geplakt.
Dus (in het geopende Kladblok na mijn instructie): Bewerken -> Alles selecteren
daarna Bewerken -> Kopiëren
en dan een nieuwe posting maken, waar je dan in rechtsklikt en kiest voor Plakken.

Het gaat er mij namelijk om dat we hier op het forum kunnen zien wat er allemaal op die CD staat, zodat we (hopelijk) kunnen aangeven wat je ermee moet gaan doen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dag Tijs

Ja ik ben echt een leek, sorry. Maar moet ik nu wachten op een volgend bericht, waarna ik moet bewerken enz of moet ik nu zelf bewerken/kladbok enz. In dat geval weet ik wederom niet wat te doen.

Foppie

Dat staat precies in mijn vorig posting.
Kan nog korter, evt., als je niet de menu opties in Kladblok wilt gebruiken zoals ik die in mijn vorige posting aangaf:
Ctrl-a toetscombinatie (van Alles selecteren)
Ctrl-c toetscombinatie (van Kopiëren)
Start nieuwe posting op het forum.
Ctrl-v toetscombinatie (van Plakken)

Tijs.

Dag Tijs

Ja sorry, ik schaam me diep, maar ik weet echt niet wat te doen. Àls ik nu zelf wat moet doen, zou je mij danaan kunnen geven per klik hoe of wat. En als het lukt mag je me ook je bankrekeningnummer geven...

Foppie

Laatste poging (van vandaag):
a. Zorg ervoor dat je de inhoud van die CD in Kladblok hebt staan. Blijkbaar weet je nu hoe dat gaat, dus doe het nu nog een keer (=de instructie over dat commando in het Uitvoeren vakje).
b. In het geopende Kladblok:
Kies Bewerken in het menu, en kies (met l-muisknop): Alles selecteren
Kies Bewerken in het menu, en kies (met l-muisknop): Kopiëren
Open je webbrowser, en ga terug naar je vraag. Open een nieuwe posting (zoals je al 5 keer eerder hebt gedaan).
r-muisklik in het vak waar je (normaal gesproken) je posting-tekst intypt en kies: Plakken
Klik op Snel reageren.

Resultaat zou moeten zijn dat je dan een posting gemaakt hebt met een hiërarchisch overzicht van wat er aan mappen en bestanden op de Hong Audio driver-CD staat.

Tijs.

Dag Tijs

Goed geslapen? Groot gelijk dat je naar bed ging!

Nou daar is 'ie dan! Dank je wel!

Folder PATH listing for volume MyDisc
Volume serial number is 7E40-6D7B
E:\
| HONG AUDIODDC384K???.pdf
|
+---HONG AUDIO??(v2.15)
| custom.ini
| license.txt
| setup.bmp
| setup.exe
| setup.ini
| vendor.cer
| xmosusbaudiost3005.cat
| xmosusbaudiost3005.inf
| xmosusbaudiost3005.sys
| xmosusbaudiost3005_dfuapp.exe
| xmosusbaudiost3005_dfuapp.ico
| xmosusbaudiost3005_dfuapp.xml
| xmosusbaudiost3005_x64.sys
| xmosusbaudiost3005api.dll
| xmosusbaudiost3005asio.dll
| xmosusbaudiost3005asio_x64.dll
| xmosusbaudiost3005ks.cat
| xmosusbaudiost3005ks.inf
| xmosusbaudiost3005ks.sys
| xmosusbaudiost3005ks_x64.sys
|
\---??????(foobar2000 v1.2.9)
foo_input_sacd.dll
foo_out_asio.fb2k-component
????foobar2000_v1.2.9.exe
????.txt
????foobar2000_v1.2.9.exe

Dubbelklik maar eens op de setup.exe, dat zal het installatiebestand zijn ;)
Dit gaat overigens bijna altijd op, dus mocht je in de toekomst nog een keer zelf het installatiebestand op moeten zoeken: ga dan op zoek naar setup.exe ;)

diverinstaallatie

Dag K1pje

Als door een wonder is het gisteravond al gelukt!. Ik weet niet hoe of wat ik (goed) heb gedaan, maar alles werkt inmiddels perfekt. Kan ik trouwens aan iedere computeraudiofiel aanbevelen. Aanschaffen bij Ebay:

1 Fiio Alpen E17 (koptelefoonversterker)
2 Gecombineerd met Hong Audio sp/dif converter

Resultaat: FENOMENALE WEERGAVE VAN HET GELUID!!!!!!

Maar bedankt nog voor je reactie

Foppie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan