drivermax

Status
Niet open voor verdere reacties.

radical03

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2009
ik probeer mijn drivers te updaten met drivermax. Ik ken hier niet zoveel van dus is dit wel een handig programmatje. Ik heb de trail versie en daarmee kan je 2 updates per dag downloaden. een tijdje geleden kreeg ik een error als ik een update wou instelleren.

Drivermax does not work in compatibility mode.
Please change back the settings for devices.exe

Kan iemand mij hier mee voort helpen?

DriverMax is bagger. Ik heb deze zelf getest en er zitten veel fouten in.

o.a. werden bij mij volkomen verkeerde drivers geïnstalleerd voor een apparaat waardoor dit niet meer werkte. Werd er een update van mijn chipset gedaan, waardoor de computer niet meer in standby kon. En was het onmogelijk om de mousedrivers te updaten, want hij detecteerde iedere keer dat de muis niet werkte (duh) en begon dan vrolijk aan de rolback procedure.

Waarom wil je dit ook gebruiken. In de regel update je drivers alleen als je specifieke problemen hebt. Je vervang toch ook geen onderdelen in een auto die niet stuk of versleten zijn.

ja ik had een probleem met mijn laptop. Hij liep vast en kon niets meer doen mijn muis niet bewegen, niets. Ik had ergens gelezen dat het updaten van de videokaart driver dit probleem kan verhelpen. Dus heb ik dat gedaan met dat programmatje. Maar zoals je zegt mijn usb 3.0 werkt niet meer die had ik dan ook ineens geinstalleerd. Wat doe ik nu het best? Eerst op een of andere manier die updates ongedaan maken en dan het programma verwijderen? of iets anders?

Deïnstalleer dat progamma, en haal de nieuwste drivers van de site van de laptopfabrikant.
Weet je zeker dat je de de goede hebt.
De (oude) videodriver eerst verwijderen en als eerste je chipsetdriver installeren.

ik moet niet eerst rollback ofzow doen? als ik een nieuwe driver installeer over een andere kan het ook al goed zijn? en sorry maar hoe verwijder ik die videodriver?

ik ga eerst eens proberen via de site van asus de drivers te installeren. maar die site is al een tijdje mijn model name aan het zoeken :p

Videodriver verwijder je via configuratiescherm->software.

Geef je model eens, zoeken we even mee.

is er ergens een veilige website of programmatje waar ik kan zien welke drivers ik heb of ze nieuw zijn of helemaal verouderd?

ik zit met windows 7 en veronderstel dat software programmas en onderhoud is? en waar vind ik die video driver dan?

ja mijn excuses dat bedoel ik. ik heb daar een ati catalyst install manager voor de rest zie ik niet meteen iets dat met mijn videokaart te maken heeft.

voila dat is gebeurt merci. mijn video kaart zijn driver is normaal geüpdatet. Maar nu voor die andere drivers vooral mijn usb 3.0 moet ik dan ook eerst die driver verwijderen op een of andere manier? Want ik heb daar een update voor en daar is een probleem mee. De functie die u wilt gebruiken bevindt zich op een netwerkbron die niet beschikbaar is. komt er op. Ik doe hier waarschijnlijk weer vanalles verkeerd...

De reden daarvoor is vermoedelijk dat je deze driver vanaf een cd/dvd hebt ge"installeerd.
Ga naar de driver die je zojuist gedownload hebt en zoek naar een .exe bestand, 2 maal klikken daarop en het zou moeten werken.
Deze hoef je niet eerst te verwijderen.

Laatst bewerkt:
ja ik heb hem kunnen installeren maar de usb 3.0 werkt nog steeds niet. bij de installatie van de stuurprogrammas worden 2 dingen geinstalleerd.
usb 3.0 host controller dit lukt. maar bij usb 3.0 root hub mislukt het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan