Driverprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

den ernest

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2006

Bij apparaatbeheer staat er een uitroepteken bij VIA CPU to AGP controller. Ik heb al geprobeerd opnieuw de driver te installeren van de CD van mijn moederbord, drivers gedownload vanop de website van MSI, doch geen resultaat.

Wie kan mij de oplossing geven??

Lange Pier,

Heb jouw raad opgevolgd, doch heb ik geen resultaat.
Misschien kan helpt deze info jou verder.
Ik heb vandaag een nieuwe videokaart gekocht en wou deze installeren. Bij de opstart kreeg ik niks op mijn scherm te zien.Ik heb mijn oude videokaart terug geïnstalleerd en ben gaan zoeken in mijn apparaatbeheer. Daar zag ik dat uitroepteken staan. Bij "eigenschappen" staat dat het apparaat niet start. Ben vervolgens gaan zoeken naar een andere driver, maar vond geen juiste. Bij apparaatbeheer kan ik ook niks vinden van mijn videokaart en beeldscherm.
Mijn huidige videokaart is een TNT 2 M64 AGP 32 MB, moederbord is een K8T800 (VIA K8T800 Chipset Based)
Misschien ben je met deze informatie iets meer?

Laatst bewerkt:
Je info is wel erg summier, maar dit zijn de nieuwste drivers voor de Via chipset, als die een lager nummer heeft dan de 400, niet gebruiken, dan heb je deze nodig, uitpakken in een map, en installeren.

Lange Pier,

Ik heb vandaag een nieuwe videokaart gekocht en wou deze installeren. Bij de opstart kreeg ik niks op mijn scherm te zien.Ik heb mijn oude videokaart terug geïnstalleerd en ben gaan zoeken in mijn apparaatbeheer. Daar zag ik dat uitroepteken staan. Bij "eigenschappen" staat dat het apparaat niet start. Ben vervolgens gaan zoeken naar een andere driver, maar vond geen juiste. Bij apparaatbeheer kan ik ook niks vinden van mijn videokaart en beeldscherm.
Mijn huidige videokaart is een TNT 2 M64 AGP 32 MB, moederbord is een K8T800 (VIA K8T800 Chipset Based)

Lange Pier,

verwijder alle stuurprogrammas en drivers die met je oude kaart te maken hebben en zet de nieuwe erin. en als het goed is moet hij het dan gewoon doen.

Welkom op Helpmij.:)

Graag een volgende keer de knop "Reageer op bericht" gebruiken, als je wil antwoorden. Je had nu een nieuwe topic aangemaakt. Deze heb ik bij elkaar gevoegd.

verwijder alle stuurprogrammas en drivers die met je oude kaart te maken hebben en zet de nieuwe erin. en als het goed is moet hij het dan gewoon doen.

srry voor deze vage informatie ik miste het begin van je topic.

maar heb je SP2 die heeft ook aardig wat drivers in zich.

en probeer anders een je CMOS te clearen dan herkent hij al je hardware weer opnieuw misschien dat hij hem dan automatisch goed instelt en de juiste driver kiest.

Lange Pier,

Ja, hoor, bij deze chipset kun je de eerst genoemde drivers installeren, de Hyperion drivers, daar zit ook de AGP busdriver voor de southbridge in, na een reboot, met de nieuwe kaart, zou de comp in vga modus moeten komen, ook te forceren, door F8 in te toetsen, na de biosbootscreen, en in dat opstartmenu, voor vga modus te kiezen, en daarna de videokaart drivers installeren.

Mocht de computer helemaal niet opstarten met die nieuwe kaart, heb je een ander probleem, zit de nieuwe kaart wel voldoende in het slot gedrukt? en is het, überhaupt, wel een AGP kaart?, en zo ja, welk merk en type?

Kijk eens of de driver die het fixte voor iemand met een TNT 2 64 die (niet door mij) hier worden aangedragen en succesvol zijn gebruikt je verder kunnen helpen?

Directe link naar de driver: deze

NB: Wel, vóór de installatie van die driver, eerst de oude driversoftware verwijderen, vaak te vinden onder Configuratiescherm -> Software.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan