Drivers ATI website (ATI mobility HD5650)

Status
Niet open voor verdere reacties.

thoka1

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2011
Beste,

Volgens mijn laptop zijn mijn drivers van mijn video kaart van 13/01/2010. Ik wilde ze updaten en dit gaat blijkbaar ook via windows, maar hij geeft hier aan dat er geen beschikbaar zijn. (Lijkt me raar aangezien ze 2 jaar oud zijn.) Nu Had ik mijn drivers verwijderd met driver cleaner pro --> Pc opnieuw opgestart --> nieuwe proberen te installeren van de ATI website. Nu krijg ik deze niet geinstalleerd omdat hij dan aangeeft : "catalyst mobility kan niet worden gedownload". En dus kunnen ze niet geïnstalleerd worden. Nu heb ik dus terug de oude drivers erop staan.

Ik had dan ergens gelezen dat ik via de sony vaio(ik heb een sony Vaio laptop) website moet gaan, maar daar zijn de nieuwste ook drivers uit 2010. Dus kan ik mijn drivers in principe niet meer updaten omdat ik blijkbaar sony drivers moet gebruiken.

Iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt

Groeten

Het klopt dat je de drivers van de site van je laptop moet downloaden. Het kan zijn dat de drivers niet meer ge-update kunnen worden, maar dit heeft ook vrijwel geen nut als de drivers goed functioneren. Dus: gewoon downloaden van de site van Sony.

Dus zal ik het met die oude moeten blijven doen.

Het probleem was dat wanneer ik Battlefield 3 speel het spel automatisch de instellingen kiest. Nu zijn die te hoog die instellingen want mijn gemiddelde fps hangt rond de 15.( Hij stelt alles in rond medium). Wanneer ik nu alles op low zet verandert er echter niks, de fps blijft rond de 15 en het gaat 0.0 beter. Ik dacht misschien dat het een driverprobleem kon zijn omdat ik had gelezen dat ik dit spel zou moeten kunnen draaien rond de 30 fps(notebookcheck).

Maar mijn laptop zal wel te zwak zijn dan toch wrs :p

EDIT: nu heb ik mijn resolutie ook naar beneden gebracht + alles op het laagste, en dan win ik ongeveer 5 a 6 fps gemiddeld. Ik vind het weinig maar dat zal wel normaal zijn!

Laatst bewerkt:
De volledige versie (12.1) zou
hier te downloaden zijn voor Windows Vista/Windows 7 32-bits
hier te downloaden zijn voor Windows Vista/Windows 7 64-bits
Klik op het "Download latest version" knopje aan de rechter(boven)kant van de pagina.

PS: Download voorzichtigheidshalve alvast ook de 11.12 versie (ook aan de rechterkant) voor het geval de 12.1 versie niet zou werken.

Tijs.

Maar werke deze voor ze allemaal? Of dit is de rechtstreekse zonder die automatische download van ati?

Kijk eens naar de grootte: Dit zijn de volledige drivers (dat schreef ik ook! :evil:)

Deze zouden ook moeten werken met jouw grafische kaart.

Tijs.

gaat om een laptop he dnties daar kun je niet zomaar verwachten dat iedere driver het doet
soms zijn hier speciale drivers voor nodig die alleen van de website van de fabrikant af komen
de HD5650M is opzig niet de slechtste videokaart voor notebooks maar dan hebben wij het over notebooks
die zijn standaard niet optimaal voor gaming

heb zelf ook de HD5650M in mijn laptop met een core i3 cpu en moet Battlefield bad company 2 op low zetten om geen lag te ondervinden

Kijk eens naar de grootte: Dit zijn de volledige drivers (dat schreef ik ook! :evil:)

Deze zouden ook moeten werken met jouw grafische kaart.

Tijs.

Inderdaad, stom van mij :P.

In ieder geval bedankt, ik ga ze eens uittesten!

Ik krijg mijn oude drivers er niet af. Bij software doe ik mijn drivers weg + met drivercleaner pro. Maar ze blijven er gewoon opstaan wanneer ik opnieuw heb opgestart. Gek.

Probeer dan gewoon de nieuwe drivers eroverheen te zetten... Het kan zijn dat ´ie ze dan zelf gaat verwijderen.

Ja maar het probleem is dat hij die nieuwe drivers ook niet installeert. Ik installeer herstart de pc en ze staan nergens, echt raar!

Ja ik heb degene genomen van hierboven. Windows 7 64 bit, en die heb ik ook gedownload!

Wat bedoel je met "ze staan nergens" eigenlijk? Meestal kán je de drivers ook niet vinden, maar als je bijv. in CCC kan komen door met je rechtermuisknop op het bureaublad te klikken, is het goed.

Dat is het net hij doet dat niet.

Dus even op een rij:

Mijn pc geeft mij aan bij eigenschappen deze computer dat ik een versie uit 2010 heb.
Ik kan niet in catalyst control center aangezien die niet automatisch opstart zoals hij vroeger wel deed.(rechter muisknop gaat ook niet op bureaublad)
Spellen werken nog steeds, ik krijg geen raar beeld ofzo.

Daarom vond ik het dus raar.

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je wel gewoon de eigenschappen van je beeld (resolutie e.d.) veranderen via Windows zelf?

Ja dat gaat wel.

Dus ik had oorspronkelijk drivers erop staan van 2010, maar omdat ik vond dat een bepaald spel wat te traag ging wilde ik de nieuwe eens proberen. Dus heb ik deze afgehaald van de ATI website. Toen heb ik mijn oude drivers via software verwijderd + nog eens met drivercleaner. PC opnieuw opgestart(aero werkte niet meer + ik had een heel lage resolutie) dus dacht ik wel dat de drivers eraf waren. Dan lukte het niet om de nieuwe te installeren. Toen heb ik de oude er terug opgezet, alles werkte terug.

Ik vond op de sony website geen nieuwere dus kwam ik hier raad vragen.

Ik heb alles exact hetzelfde gedaan als erboven, enkel gebeurde al die dingen niet.(dus aero bleef wel werken enz)

Enkel kon ik het CC center niet meer openen want dat startte zich niet op!

Hoe bedoel je eind goed al goed? :p

Het is nog steeds niet in orde. Mijn pc blijft zeggen dat ik de oude drivers heb geinstalleerd + CCC opent zich niet.

De driverinstallatie heb ik op mijn pc staan hoor, de rechtstreekse, niet via het downloadcenter van amd. Maar die installeren zich, maar dan lijkt het alsof er niks geinstalleerd is. CCC opent zich niet + mijn pc blijft zeggen dat de oude drivers geinstalleerd zijn!

Dan moet je pc stoppen met zeuren. Heb je die CCC gedownload uit bericht #18?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan