Drivers downloaden voor PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

ilse18

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Ik heb heel leuk via m'n moeders werk een "nieuwe" PC kunnen ovenemen.

Nu is deze compleet leeg gehaald, wat natuurlijk logisch is.
Maar er moet nu een driver op geinstalleerd worden voor oa internet en geluid.

Dit moest heel simpel zijn, maar helaas voor een computer nitwit als ik, is dit toch behoorlijke abacadabra.......

Het gaat om een fujitsu siemens scenic N320 l915g
Moederbord is nr d1931
De website waar je de drivers zou moeten kunnen downloaden is http://nl.fujitsu.com/support/downloads.html

Maarja, welke van de 1001 driver moet je dan hebben?

Systeembeheer van m'n moeders werk erover gebeld, deze zegt dat na het installeren van Windows vanzelf de benodigde drivers naar boven kwamen, maar dat gebeurt dus niet.

Verder wou deze man me niet helpen, dus vandaar hier de vraag, wie o wie kan mij helpen??????

WELKOM OP HELPMIJ...

Staat er op de achterkant van de pc nog een stikker met een nr?
Zo ja dan kun je dat nr invoeren op de site die je dus zelf al gegeven hebt.Je krijgt dan alle benodige drivers.

Laatst bewerkt:
Je bedoelt het serialnummer?
Hier heb ik idd al op gezocht, maar dan nog krijg ik een behoorlijk aantal verschillende drivers.
Hiervan heb ik enkele al geprobeerd, maar daar krijg ik nog geen internet mee.
Dan kan ik die driver wel linken aan de netwerkkaart, maar daarmee werkt het apparaat nog niet.

Misschien ben ik wel helemaal verkeerd aan het zoeken hoor, maar ben ondertussen aardig wanhopig geworden....

Ik weet nr niet dus kan nu niet meekijken.Maar indien er een chipsetdriver tussen staat dien je die eerst te instaleren en na een herstart van je pc kan je dan al je andere drivers doen.
Dus eerst de chipsetdriver!!

Serialnr is YBPA035153

chipset driver staat ertussen, maar dit zijn ook al 10 verschillende downloads.... hoe weet je dan welke te nemen, of moeten ze allemaal?:o

Ok, chipset driver is gelukt!

Belangrijkste op dit moment is eigenlijk internet, moet ik dan bij de LAN drivers kijken, en zo ja uit welke moet ik dan weer kiezen?

Ik weet dat ik blond ben, maar op het moment voel ik me een super domblondje......:o

LAN drivers en dan de bovenste weer. De bovenste is vaak de laatste die is geupload en dus de meest up to date versie.

Welk versie van Windows gebruik je? In Windows 7 en Vista is het mogelijk drivers te laten installeren door Windows zelf via Windows Update.
Die zal zelf de benodigde drivers downloaden installeren.

Ik gebruik windows xp, dus helaas gaat er weinig automatisch....

Bij LAN drivers heb ik de keuze uit deze 3;

2 Port RS232 PCI Card 4037A

BCM5751 NetXtreme Gigabit Ethernet (Onboard on D1931-Axx)

Gigabit Ethernet SK-9521

En van daaruit heb je dan de keuze uit verschillende downloads.

Nu heb ik van al deze 3 de bovenste download gepakt, maar hier gebeurt niets mee.
Bij de chipdriver kreeg ik een install dingetje, maar bij deze 3 dus niet.....

Ik download ze van de ene computer, en via usb stick doe ik ze naar de ander, gaat hier dan wat fout mee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan