drivers e.d. geinstalleerd, maar nog steeds zwart beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdevries91

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2009
Hallo,

Ik ben vanmiddag bezig geweest een webcam te installeren op een computer maar dat slaagde mij niet.
Eerst heb ik de Canyon CN-WCAM21 geprobeerd aan de praat te krijgen.

De benodigde driver geïnstalleerd, webcam in de usb gedaan, maar geen beeld. (Ook geen error, maar het beeld blijft wit).
Na een reboot nog hetzelfde resultaat.

Toevallig had ik hier nog een webcam van sweex liggen (2 keer gebruikt!). Type: WC053. De CD in de computer gedrukt, handel geinstalleerd, webcam erin maar weer geen beeld. Ook na een reboot géén beeld.

Ik heb inmiddels de moed op gegeven, maar als ik de Canyon op mijn laptop aansluit, draait hij perfect. De Sweex iets minder, maar doet het wel.

Misschien heeft er iemand hier een idee waarom ze het niet zouden doen?

Alvast bedankt!

Test je het beeld van de webcam in MSN (Windows Live) Messenger? Zo ja, misschien ligt hier de fout wel in (opnieuw installeren). Wordt de webcam wel herkent in Windows zelf? Zo niet, welke Windows versie draait er op de PC?

Test je het beeld van de webcam in MSN (Windows Live) Messenger? Zo ja, misschien ligt hier de fout wel in (opnieuw installeren). Wordt de webcam wel herkent in Windows zelf? Zo niet, welke Windows versie draait er op de PC?

Nee, ik test het beeld met VimicroCam (welke op het bureaublad komt nadat de CDrom zijn werk heeft gedaan).
De webcam is volgens windows wel geïnstalleerd en als ik VimicroCam opstart krijg ik ook geen error dat hij hem niet kan vinden (Video hardware not ...... oid).

De computer is Windows XP.

Programma's waar je met een webcam kan chatten: Windows Live Messenger, Skype, etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan