Ik heb de MD 8386 van de Aldi aangeschaft en daarop WinXP Pro gezet. Ik heb nu echter een probleem met de geluidskaart.
Het probleem:
Ik wil de audio drivers installeren, als ik de drivers gebruik die met het moederbord zijn meegeleverd (op de cd-rom) dan krijg ik tijdens de installatie van de audio drivers de volgende melding:
"Device doesn`t exist or maybe removed by manually, Please plug in device or reboot and try install again."
Hij geeft deze melding tijdens het installeren van de BusDriver.
Geprobeerde oplossingen
-Apparaat wissen in windows en opnieuw installeren.
-Uitschakelen van geluidskaart in bios, rebooten en vervolgens weer inschakelen en weer rebooten.
Everest geeft de volgende melding:
Geluidskaart Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-1]
Via internet ben ik er oa. achter gekomen dat het misschien mogelijk zou zijn om eerst de busdriver te installeren en daarna de drivers die ik heb. Hoe zou dit moeten?
Ook vind ik het gek dat het moederbord niet helemaal herkend wordt, hoewel ik die wel heb geinstald.
Everest:
Moederbord
CPU Type Unknown, 3200 MHz (16 x 200)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset Intel Grantsdale i915P
Systeemgeheugen 1024 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Award (01/27/05)
Wie heeft er raad?
edit: mogelijkheden in de bios zijn auto of disabled. De eerste staat geselecteerd!
Het probleem:
Ik wil de audio drivers installeren, als ik de drivers gebruik die met het moederbord zijn meegeleverd (op de cd-rom) dan krijg ik tijdens de installatie van de audio drivers de volgende melding:
"Device doesn`t exist or maybe removed by manually, Please plug in device or reboot and try install again."
Hij geeft deze melding tijdens het installeren van de BusDriver.
Geprobeerde oplossingen
-Apparaat wissen in windows en opnieuw installeren.
-Uitschakelen van geluidskaart in bios, rebooten en vervolgens weer inschakelen en weer rebooten.
Everest geeft de volgende melding:
Geluidskaart Intel 82801FB ICH6 - High Definition Audio Controller [B-1]
Via internet ben ik er oa. achter gekomen dat het misschien mogelijk zou zijn om eerst de busdriver te installeren en daarna de drivers die ik heb. Hoe zou dit moeten?
Ook vind ik het gek dat het moederbord niet helemaal herkend wordt, hoewel ik die wel heb geinstald.
Everest:
Moederbord
CPU Type Unknown, 3200 MHz (16 x 200)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset Intel Grantsdale i915P
Systeemgeheugen 1024 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Award (01/27/05)
Wie heeft er raad?
edit: mogelijkheden in de bios zijn auto of disabled. De eerste staat geselecteerd!
Laatst bewerkt: