Drivers grafische kaart laptop!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fuzzims

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2002
Goedenavond mensen,

Ik heb een groot probleem met een grafische kaart van een laptop.

De latop waar het over gaat is van een vriend van mij en die wou er een nieuw besturing systeem op. Hij had win98 en ik had er dus win98se op gezet. Even voor de duidelijkheid ik heb de hele schijf geformateerd. En nu krijg ik de grafische kaart niet meer aan de praat.

Ik kan in de computer nergens vinden wat voor grafische kaart het is. Ik ben er achter dat er een Intel 82371 AB/EB moederbord in zit. Maar die krijgt de grafische kaart ook niet aan de praat als ik de chipset drivers er op zet. Hoopt dat het een onboeard grafische kaart is en dat ging helpen maar niks. Ik heb al heel internet afgezocht naar de driver en kan niks vinden.

Het is een oude promedion laptop. He model nummer kan ik nergens vinden. Er zit dus een Intel 82371 AB/EB moederbord in. En dit vind ik ook vreemd: de procesor is een AMD-K6 (tm) -2/366. Maar dat zal wel kloppen. Moeten jullie het bios gegevens nog? Nou hier komt die: PhoenixBIOS 4.0 Release 6.0. Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik vind dit heel irritant!! Dus strooi maar met die ideeen. Maar misschien heeft iemand z'n laptop?? Wil dat persoon even kijken welke grafische kaart er in zit??

Alvast bedank voor het lezen van mijn probleem. Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Jan Henk Hazelaar
aka Fuzzims

PS: Tuurlijk kun je de laptop even openschoeven en kijken wat voor nummers en zo opstaan. Maar dat durf ik niet aan eigenlijk. Maar als dit niet lukt doe ik dat of hij gaat van drie hoog het raam uit! :evil:

Met het programma Aida32 kun je wel achterhalen wat voor grafische kaart erin die machine zit.

Dank je wel DarkZen het is eindelijk gelukt. Wees maar blij voor die laptop niet de val heeft moeten maken. :D

Dat programma werkte prima!

Dank je wel,

Fuzzims

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan