Drivers hardware in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ratjesnuf

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2001
Ik heb mijn laptop geüpdate naar Windows 7. Nu ben ik gewend dat ik na het formatteren en herinstalleren van mijn OS alle drivers handmatig moet installeren (met de CD-ROM die meegeleverd is bij mijn oude Dell laptop).

Nu heb ik Windows 7 geïnstalleerd en alles lijkt als een zonnetje te lopen, zonder dat ik ook maar één driver heb geïnstalleerd. Wel zag ik bij de Windows Update wat dingen voorbij komen die ik normaal (geloof ik) handmatig installeer.

Nu is de vraag... Hoe kom ik erachter of ik nog dingen moet installeren en welke?

Goedenavond,

Kijk eens bij apparaat beheer of daar nog rare tekens staan

Ik kan, voor zover ik met mijn beperkte computerkennis er verstand van heb, weinig vreemde tekens zien. Ik heb de volledige lijst met printscreentjes als bijlage toegevoegd, misschien kun je me daarmee verder helpen.

Alvast bedankt!

Bijlagen

• appbeheer1.jpg
    appbeheer1.jpg
    85,1 KB · Weergaven: 20
  • appbeheer2.jpg
    appbeheer2.jpg
    93,3 KB · Weergaven: 24
Ook al komen er geen vraagtekens in apparaatbheeer en lijkt alles goed te werken, installeer ik toch de driver van de fabrikant. Denk hierbij aan chipset dirver, geluidskaart driver en videokaart drivers. Vooral de videokaart krijgt geen volledige driver van Microsoft en zul je die bij ATI of NVIDIA moeten downloaden.

Hoi ,

Ja ben het wel met crash eens maar mochten deze er niet zijn dan zou dit toch een optie zijn , en zo te zien heb je een probleem met other device .
Dus zou ik inderdaad nu eens kijken op de site van je merk notebook en kijken of er win 7 drivers beschikbaar zijn.En dan beginnen met je chipset driver.

Dank voor jullie hulp. Ik heb met de oude CD-ROM met drivers een bootprogrammaatje uitgevoerd en een aantal drivers (opnieuw) geïnstalleerd. Bij een aantal kreeg ik de melding dat er al een nieuwere versie van geïnstalleerd was, dus die heb ik laten staan (bijv. van de videokaart).

Als ik nu bij apparaatbeheer kijk, staat daar niks geks meer bij. De complete categorie 'Other devices' is bijvoorbeeld verdwenen. Na de test (die ook op de CD-ROM staat) kreeg ik de melding dat alles naar behoren functioneerd.

Ook het uitvoeren van het programma 'Driver Whiz' leverde geen bijzonderheden op, behalve dat alles geïnstalleerd lijkt te zijn.

Toch de videokaart zal geen volledige driver/software hebben. Microsoft leverd die niet.

Hoe kom ik erachter welke kaart ik dan moet hebben? Ik kan op zoek gaan naar een Vista-driver ervoor op de site van Dell.

Hoi !

Helemaal eens met @crash !

Stel dat je een ATi-Radeon graka hebt, dan kun je wel draaien met de geinstalleerde drivers, maar niets specifiek naar wens instellen.

Daarvoor heb je het Catalist Control Centre + de laatste drijvers van de fabrikant nodig, zeker als je bijv. met een 2de beeldscherm wilt werken.
Meestal scheelt dat ook nog een paar tienden in de Win 7 rating !

Greetz,

Harry.

Helaas lukt het niet om nieuwe (Windows 7) drivers te verkrijgen van de videokaart (LDDM User Mode Driver for Intel(R) Graphics Technology ).

Omdat ik een vrij oude laptop heb ondersteunt Dell geen Windows 7 drivers voor de hardware van deze PC. Ik krijg het idee dat ik het met de updates van Microsoft moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan