drivers hercules prophet 3d 9000 128mb videokaartje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snarf66

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2005
Hi ik ben hier een oud pc tje aan het in elkaar aan het zetten met een hercules prophet 3d 9000 128mb.
Nu kan ik zelf nergens een goede driver ervoor vinden aangezien ik op die pc Windows 7 heb gezet.
Zijn er hier mensen die me zouden kunnen helpen om een driver te vinden.
Ik weet dat het al een oud kaartje is maar het is een pc voor internet en mail gebruik.
aangezien ik dit kaardje nog heb liggen heb ik die erin gestopt maar kan geen driver vinden,alleen de standaard vga die word geïnstalleerd.

Mvg Snarf

is natuurlijke het eerste wat ik al geprobeerd heb, en hij kon geen drivers vinden.
De chipset is trouwens ati radeon RV250.

Als ik ervan uit mag gaan dat je windows 7 32-bit hebt geïnstalleerd kun je ook de XP of Windows 2000 drivers proberen.

Komt de XP driver met een installatie-programma, dan kun je deze instructie gebruiken en/of deze video, vanaf ong. 8:30 minuten.

Tijs.

De hardware aanduiding is PCI\VEN_1002&DEV_4966

Zou kunnen zijn dat je een compatible XP driver hier en/of hier kunt downloaden.

Tijs.

bedankt voor de hulp, met de uitleg op die ene pagina is het wel gelukt alhoewel ik wel naderhand een melding krijg dat er compatibiliteits problemen met deze versie zijn.
Maar het werkt nu in ieder geval.
Moest in compatibiliteits modus kiezen voor win xp service pack 1 en toen ging instaleren wel goed.

Mijn dank is groot:thumb:

Fijn dat je ermee geholpen bent.
Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan