Drivers installeren Dell werkt voor geen meter

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Onlangs een pracht pc aangeschaft. Nu dacht ik enkele drivers te downloaden. Echter hij komt steeds terug als ik ze gedownload hebt. Ra ra hoe kan dit?

PC XPS 8900

Wat bedoel je met "hij komt steeds terug"? Over wat voor een driver heb je het dan en waar haal je die vandaan?

Zie deze link, vooral (voor wat drivers van Dell betreft) het gedeelte vanaf "Bepalen of er een nieuwe driverversie beschikbaar is", waarbij je de service-tag van je Dell apparaat nodig hebt (staat op stickers op het apparaat, doorgaans) en die dan invoert. Overigens staat de service-tag ook vaak (extra) ook op de doos waar de computer/laptop in zat, dus kijk ook daar als je geen sticker ziet.

Tijs.

Drivers.PNGHeb gemerkt dat de drivers wel geinstalleerd worden, maar het gekke is dat hij steeds opnieuw alle drivers opnieuw laat zien. Welke drivers? Well allemaal. Bios Modem etc etc zie voorbeeld. Alles netjes geinstalleerd maar dit blijft ie keer op keer laten zien. Je moet dus alles precies goed opschrijven. Vreemd maar waar

Dat lijkt me typisch een lijstje van beschikbare drivers. Niet een lijstje van drivers die je op dat moment verplicht moet installeren.

Yes klopt maar waarom verdwijnen die niet wanneer ik ze heb gedownload? Ze zijn gekoppeld aan mijn pc (tag)

Nee, ze zijn gekoppeld aan jouw type PC, niet specifiek aan jouw PC.

Okay dat wordt dus alles opschrijven ;)

Het handige van Dell is dat Tag nummer. Je komt er, wanneer nodig, altijd mee bij de juiste drivers uit.

Dat is waar, maar zou mooier zijn als je ook weet dat je ze al gedownload hebt.

Dat is waar, maar zou mooier zijn als je ook weet dat je ze al gedownload hebt.

Denk nog eens goed over deze uitspraak na: Je kunt je pc op een gegeven moment ook geherinstalleerd hebben / recovery naar fabriekswaarden gedaan en dan zou het net lijken dat er geen (nieuwere) drivers zijn.
Alleen jij weet de status, niet Dell.
Dus (als je het combineert met dat als een pc goed werkt je geen nieuwere drivers nodig hebt of (erger) dat je met het updaten juist problemen over jezelf zou kunnen afroepen) vind ik de manier van werken van Dell prima.

Tijs.

Dell is super met dit soort zaken.
Duidelijker kan het haast niet.
Met de tag kun je ook nog zien met welke onderdelen hij uitgeleverd is.... ook handig als je een 2e handse koopt... vraag eerst de tag kijk wat het ëxact is, vooral bij laptops met veel versies, erg handig.
Met het express service nummer onder op en de tag kom je direct bij de afdeling waar je moet zijn als je on-line of via de telefoon vragen hebt...

Heb deze week nog vragen aan hen gesteld over een Dell D430 mini notebook van ca 8 j oud.... werd uitstekend geholpen...

Het is inderdaad ook prima spul. Ben ook dik en dik tevreden met mijn XPS 8900. Met de specs kan ik weer jaren vooruit. Maar goed het antwoord is duidelijk dus druk ik hem op opgelost.......:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan