Drivers installeren van Iiyama ProLite E2607WS-1 monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

doede85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jun 2010
Goeiedag heren van het goeie leven,

Ik heb dus de Iiyama ProLite E2607WS-1 monitor, dit is een prima monitor laat daar misverstand over bestaan. Maar, er komt een kanon van licht uit deze monitor en daarom wou ik graag even de monitor kalibreren en optimaliseren.

Met het programma Refreshlock kan je de hertz aanpassen, dit wou ik graag van 60 naar 85 hz hebben. Alleen nu ondervind ik problemen bij het installeren van de drivers. Drivers gedownload via de Iiyama site, maar als ik ze wil installeren dan staat mijn type monitor niet bij de lijst ? ;/

Iemand een idee hoe dit op een andere manier kan ?

En weten jullie mischien ook wat programma's die ik kan gebruiken om mn monitor wat te kalibreren ? Krijg nu na een tijdje wat last van mn ogen..

Alvast bedankt,

Doede.

Volgens de specificaties is de max verticale frequentie 75Hz, 85 zal dan ook niet kunnen.
En is de helderheid van de monitor niet gewoon te minderen door de helderheid en eventueel gamma naar beneden bij te stellen via het OSD (On-Screen Display) menu?

Het is een LCD-scherm is (zo'n platte), dus is het geen goed idee om de verticale refreshrate naar 85 hz op te schroeven: 60 hz is de juiste refreshrate voor LCD-schermen.

M.b.t. driver: hier kun je drivers downloaden. Staan in 1 bestand, rechts naast iiyama softOSM. Zodra gedownload en uitgepakt staat je driver in de submap LCD Monitor en daaronder in de submap ProLite E2607WS
Er staat op die webpagina ook iets dat lijkt op calibratie-software, maar die heb ik niet getest. Kijk of die software je kan helpen.

Succes,

Tijs.

oi

Hartstikke bedankt :) .. Zal later vanmiddag even wat omprutsen met de die kalibreer software..
Had de helderheid al redelijk laag op 30, heb hem nu op 13 staan. Is het wel beter van geworden.

Maar in ieder geval alvast bedankt. :)

mvg,

Doede.

Het is een LCD-scherm is (zo'n platte), dus is het geen goed idee om de verticale refreshrate naar 85 hz op te schroeven: 60 hz is de juiste refreshrate voor LCD-schermen.

M.b.t. driver: hier kun je drivers downloaden. Staan in 1 bestand, rechts naast iiyama softOSM. Zodra gedownload en uitgepakt staat je driver in de submap LCD Monitor en daaronder in de submap ProLite E2607WS
Er staat op die webpagina ook iets dat lijkt op calibratie-software, maar die heb ik niet getest. Kijk of die software je kan helpen.

Succes,

Tijs.

Hey,

Ik weet waar ik de drivers kan vinden, maar als ik ze handmatig wil installeren dan staat het type monitor er niet bij.. :/ .. in dit geval de ProLite E2607WS dus..
Zou ik dan nog een update voor windows moeten doen ofzo ?

mvg,

doede

Je zou in die submap die 'driver' moeten kunnen vinden.
Ik neem aan dat je echt de driver voor het beeldscherm hebt proberen te updaten via Apparaatbeheer, dus niet de driver van de grafische kaart, hè??

Mocht het niet lukken, dan is er geen man overboord (met herkenning als Plug-n-Play monitor werkt het ook prima).
Het enige waar je op moet letten is dat je ervoor zorgt dat je met Refreshlock in alle ingestelde resoluties 60 Hz als refresh rate aangeeft. :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan