Drivers installeren zonder Internet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Django123

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2014
Hallo,

Nadat mijn laptop gechrased was, heb ik opnieuw Windows XP erop geinstalleerd. Wat schetste mijn verbazing, dat bij apparaatbeheer het stukje 'overige apparaten' overal een vraagteken staat. Mijn vraag is dan ook hoe ik zonder internet toch aan alle drivers kan komen? Ben echt een leek op dat gebied!

Dit is mijn laptop:

Dell inspiron 6000

Processor pentium M
Processor kloksnelheid 1.6 GHz
Ram geheugen 0,99

Video:
Video Controller: Intel 915GM Graphics
Video Bios Version: 1219
Video Memory: 8 MB
Panel Type: 15.4 Wide XGA

Audio:
Audio Controller: Sigmatel 9751

Modem:
Modem Controller: Conexant D110 MDC
MiniPCI Device: Intel Wireless
AC Adapter Type: 65 W

Hoop dat iemand van jullie mij een beetje op weg kan helpen.

Kijk graag uit naar een reactie.

Dankjewel!

heb je misschien een PC met internet?
zoja dan moet je bij de site van dell gaan en dan netwerk drivers downloaden en op USB gooien
maar voordat je dat doet moet je ook chipset ofzo iets gaan installeren anders lukt het niet

Vanaf een pc die wél Internet heeft bezoeken: deze pagina, de drivers laten downloaden voor XP en die dan overbrengen via gebrande CD of memory-stick naar de Inspiron.

Tijs.

Beste,

Na al u instructies gevolgd te hebben, ondervind toch een paar probleempjes. Heb al de drivers gedownload, en gekopieerd naar mijn laptop. Alle drivers ben ik nu aan het installeren, maar bij sommige installaties krijg ik een error 'met code 150' wat houd dat precies in? Van de 9 vraagtekens bij apparaatbeheer staan er nog 5 open. Ether & Netwerk Controller, PCI Device, en Video Controller(2x maal). Krijg er beetje hoofdpijn van, hopelijk kan een van jullie me een beetje verder helpen, gaarne!

Heb je eerst de chipset driver geïnstalleerd? Dat is wel de vereiste.

Het probleem 150 is bij het starten (=uitpakken) van de Rxxxxx drivers [padnaam niet correct, geen schrijfrechten op dat pad etc.]
2 mogelijke oplossingen:
a. Start het Rxxxxx.exe programma, en blader in het invoervenster van waar de driver moet worden uitgepakt naar je bureaublad ipv. de voorgestelde C:\Dell\xxx
b. Pak de Rxxxxx.exe uit met programma's zoals 7-zip :Erop rechtsklikken -> 7-zip -> Pak uit naar "Rxxxxx\"
Start vanuit die submap het installatieprogramma Setup.exe

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Goedemiddag Tijs,

Ik heb alle bestanden uitgepakt via mijn bureaublad, en heb sommige bestanden uitgepakt met Winrar. Bij overige apparaten staan nu nog alleen vraagtekens bij 'PCI Device & Video Controller'. Heb de internetkabel erin gedaan en had eventjes verbinding (ong 5 sec) daarna gaf die aan geen verbinding te herkennen. Maar vraag is wat ik nu nog moet doen??

Vriendelijke Groetjes

De drivers voor je bedrade netwerkkaart die van Dell vandaan komen zijn nogal oud (v. 4.25).
Download deze (v. 4.60), breng die over naar de laptop, pak ze uit, rechtsklik in Apparaatbeheer op je LAN adapter en kies voor Stuurprogramma bijwerken. Kies "Nu niet" voor geen update via Internet, kies "Ik wil zelf kiezen (geavanceerd)", vink aan: "Ook op deze locatie zoeken" en blader via het Blader knopje ernaast naar de plek waar je de driver had uitgepakt en daar weer de WinXP submap en daar weer onder de IA32 submap).
Hopelijk werkt die driver beter dan die van Dell.

M.b.t. PCI Device & Video Controller: Dubbelklik erop, ga naar tabblad Details en kies uit het pulldown menu voor Hardware ID's.
Schrijf die over en post die hier (of zoek erop in Google), zodat je weet welk apparaat het voorstelt, zodat je daarvoor bij Dell weer drivers kunt downloaden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nu ondervind ik een probleem met mijn toetsenbord, als ik de apparaatwachtwoord moet intoetsen voor WiFi doet die nix, wat kan dat zijn?

Ja ben ik weer, hoe staat die LAN adapter aangegeven in apparaatbeheer, zie hem er niet tussen staan?
M.B.T PCI Device & Video Controller, als ik daar op dubbelklik is er geen tabblad met weergave 'details' alleen met stuurprogamma en bronnen.
Sorry voor het lastigvallen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Het tabblad heet zelf Details. Ik ken geen enkel apparaat in Windows waar dat tabblad ontbreekt????
Je LAN adapter moet staan onder de categorie Netwerkadapters in Apparaatbeheer, dus die categorie moet je daar eerst openklikken via klikken op het +je dat er vóór staat.
[Ook wifi netwerkadapters staan onder Netwerkadapters.]

Tijs.

Terugkomend op het tabblad 'details' in apparaatbeheer, die ontbreekt dus echt bij mij. Wanneer ik dubbelklik, heb ik keuze uit twee tabbladen: stuurprogramma & bronnen. Heb gechecked op een laptop bij iemand anders en die heeft de desbetreffende tabblad 'details' dus wel! Ik heb nog een vraagje, als ik IE 8 explorer wil uitpakken, dan krijg ik een entrypoint error? Hoe kan dit probleem verhelpen?

Dat het tabblad Details ontbreekt blijft een mysterie tenzij we het hier niet over XP maar over Windows 2000 hebben (of dat je niet inlogt met een account dat Administrator-rechten heeft, maar dat lijkt me vreemd/onwaarschijnlijk).

Verder heb ik niets toe te voegen aan wat ik al geschreven had en al helemaal niets aan wat TheKnight als mooi lijstje heeft opgesteld (als het tóch XP is dat op die computer staat).
Overigens verwacht ik 0% problemen met de 4.60 driver van Broadcom, ook gegeven hun eigen instructies daaromtrent, waarbij het apparaat van Dell toch echt als een 'normale' Broadcom is geïdentificeerd, dus waar de genoemde driver gewoon op zou moeten werken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Goedenavond,

Ik ondervind nog steeds problemen, als ik Windows servicepack 2 wil uitpakken, krijg ik een melding dat ik een illegale kopie in het bezit heb. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Ik zou hem opnieuw installeren. Heb al 10-tallen installaties van diverse OS'en gedaan en nog nooit zoiets gezien.
Waar je wel foutmeldingen mee kunt krijgen:
- deels defect ram geheugen: testen met memtest86
- trojans/etc in boot sectoren: test het systeem eens goed met Malwarebytes oid. Hang de harde schijf effe aan een ander systeem immers je hebt geen internet.
Boot je systeems eens van:
http://windowsmatters.com/2014/01/20/win8-pe-includes-x86-x64-versions/
Kies voor de X86 versie en kijk of je nu wel internet hebt.
Misschien kun je ook nog virus/trojans testen daarmee doen.

Hallo André,

Het gekke is dat als ik bij het start menu bij "zoeken" klik wel op het internet kan komen voor enige tijd. Nu ik het linkje van jou wil downloaden moet ik upgraden naar IE 8, zodra ik die wil installeren krijg ik de melding "kan entrypoint van procedure SHRegGetValueW niet vinden in DDL-bestand SHLWAPI.DDL. Wat nu te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan