drivers macbook voor xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
goedemiddag,

een klant van mij wilt Mac OS X verwijderen van zijn macbook en xp erop zetten. Tot zover is dat gelukt, maar het probleem met de drivers wilt niet echt lukken.

ik heb verschillende drivers gedownload zoals de BCUpdate (ookal wist ik dat die voor boot camp was, wilde ik het proberen), maar dat lukte niet.

met everest ultimate edition heb ik de namen van de drivers op kunnen halen, maar na de 4de pagina van google elke link aanklikken gaf ik het op. zelfs op de homepagina van de fabricant (in dit geval wifikaart "broadcom BCM4321AG") kon ik deze niet vinden.

noch met de ethernet kaart (marvell yukon 88E085) had ik succes met vinden. op pagina 2 van google kwam ik op chinese pagina´s terecht, dus ben niet verder gaan zoeken..

heeft iemand nog een idee om de drivers van macbook voor xp te kunnen downloaden?

tnx alvast ;)

Ik neem aan dat Windows via Boot Camp is geïnstalleerd...

Dan hoor je gewoon de cd's meegeleverd met de Mac te gebruiken.

Overigens vind ik het vreemd om een MacBook te kopen en dan vervolgens er Windows alleen op te draaien maar goed, je klant zal wel geld teveel hebben dan :)

Tevens verplaats ik hem naar Mac OS wanneer het via Boot Camp is gegaan

Nope, niet via boot camp.
Zelf ben ik (nog) niet zo vertrouwd met Mac OS dus ik heb windows geinstalleerd alsof het een lege schijf is waarop ik het installeerde (formatteren dus).

Ik kon boot camp ook niet vinden op de mac (maar nogmaals, ik ben er geen expert in).

maar er moet toch ook een mogelijkheid zijn om de drivers apart te downloaden+installeren?

Niet voor zover ik weet, je kunt alsnog proberen de Mac-cd er in te stoppen. Daar staan namelijk alle benodigde drivers op.

Een Mac is niet bedoeld om Windows op te draaien dus de drivers zullen niet los verkrijgbaar zijn.

dat is eigenlijk niet meer waar...
volgens onderzoek is gebleken dat windows het beste draait op apple hardware...

Hierdoor haal je het beste uit het meegeleverde iLife-programmapakket. En zelfs Microsoft Windows draait met native snelheid. Maar dat is nog niet alles. MacBook heeft standaard 2 GB geheugen, dat je kunt uitbreiden tot 4 GB, zodat je snel en efficiënt meerdere programma's tegelijk kunt gebruiken.

De Mac kan ook Microsoft Office-programma's als Word, Excel en PowerPoint openen en uitvoeren, en je kunt zelfs Windows op je Mac draaien, zodat je volledig compatibel bent met de pc-wereld.1 Je kunt dus moeiteloos documenten met pc-gebruikers uitwisselen, afdrukken op de printer op school of op kantoor en werken in een Windows-netwerk.

Ik neem aan dat dat betekend dat Apple officieel bekend dat windows te draaien is op mac hardware, zonder problemen (anders zou apple apple niet zijn)

Ik merk dat ik mijn zin anders had moeten formuleren.

Wat ik bedoel is dat een Mac niet bedoeld is om enkel Windows op te draaien.

Bij gebrek aan een bron van je quotes ga ik er vanuit dat ze van de Apple-site komen, daar worden verwijzingen richting Windows altijd door middel van Boot Camp gedaan.

hmm, daar heb je gelijk in ... *-)

maareh, ik heb alles (op een ding na) al voor elkaar...
ik zal de oplossing erbij posten voor andere die met hetzelfde probleem zitten.

-Download Driver Robot
-zorg ervoor dat je NIET bent verbonden met het internet! dus alle kabels en alle wifi adapters (die eventueel werken) uitschakelen!
-installeer het goedje en klik op Scan Now (het staat er misschien niet exact zoals ik het zeg, ik heb het programmaatje al gedeinstalleerd dus ik leg het uit van herinnering ;) )
-nadat je hebt gescant en dat er apparaten zonder drivers zijn gevonden moet je op "save report" klikken (als ik het me goed herinner). Wat dit doet is dat het maakt een html bestandje waarin je later de links krijgt voor alle drivers.
-sla dit bestandje op op je bureaublad en sluit het programma.
-open het html bestandje, klik op "get drivers" waarna je wordt doorverwezen naar een andere pagina waarop alle links van alle drivers staan die je nodig hebt ;)
-download ze allemaal (of natuurlijk degene die je nodig hebt) en installeren zoals elk andere driver.

de enige driver die bij mij nog ontbreekt is de iSight driver, maar na onderzoek kwam ik erachter dat de driver daarvoor niet bestaat... jammer, maar het is voor de klant, dus als die er problemen mee heeft... kan ik er niks aan doen ;)

succes iedereen ;)

EDIT:
Ik doe het wat makkelijker.
Kheb een driver backup gemaakt, waarin alle drivers staan die van deze macbook komen.

aangezien alle macbooks hetzelfde zijn zal deze backup voor iedereen toepasbaar zijn, dus... hier de link ;)
Download

Laatst bewerkt:
Je hebt de Mac-cd dus niet geprobeerd?

nope, die had ik niet ter beschikking...
ik was m wel aan het downloaden, maar ondanks de verbinding die ik op het werk had duurde het toch vrij lang voordat ik m binnen had...

je doelt daarmee op de isight camera? denk je dat op de cd wel de drivers daarvoor op staan? want als dat het geval is zou zijn zou ik de driver toch ook op het internet kunnen vinden... iemand zal hem vast dan wel geript hebben en geupload... (hoop ik maar)

The Mac OS X 10.6 (Snow Leopard) DVD contains the following Mac drivers for Windows:

Apple Bluetooth
Apple Keyboard Support
Apple Remote Driver
Apple Trackpad
Atheros 802.11 Wireless
ATI Graphics
Boot Camp control panel for Microsoft Windows
Boot Camp System Task Notification item (System Tray)
Broadcom Wireless
Intel Chipset Software
Intel Integrated Graphics
iSight Camera
Marvel Yukon Ethernet
nVidia Graphics
Cirrus Logic Audio
Realtek Audio
SigmaTel Audio
Startup Disk control panel for Microsoft Windows
Bron: http://support.apple.com/kb/HT3777

Maar die CD wordt met het apparaat geleverd, dus als de eigenaar die opsnort en inlevert aan jou moet je het kunnen installeren.

het was een krijgertje die de klant van iemand anders had... weet niet zeker of hij ook de installatie cd heeft gekregen van die kennis van hem, maar hij deed er niet moeilijk over, dus als ie het echt nog wilt moet ie maar met die cd aankomen ;) ik heb mn best gedaan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan