Drivers netwerkkaart HP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nilsbitter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jun 2009
Berichten
4
Goedenavond,

Afgelopen weekend heb ik mijn computer moeten formatteren, vanwege een probleempje. Windows XP Pro er op gezet, en ik dacht weer aan de slag te kunnen. Alles werkt weer naar behoren, maar ik kan het internet niet op. Uit de help functie van Windows vond ik dat Windows XP automatisch een LAN-verbinding aanmaakt wanneer er een herinstallatie plaats vindt. Die LAN-verbinding vind ik dus niet terug in mijn netwerkomgeving. Wanneer ik die wel heb moet het goed komen.

Kan het zijn dat ik de juiste drivers voor mijn netwerkkaart mis? Mijn kabel van het internet is ingeplugged, er knippert zoals altijd een lampje. Een echte netwerkkaart heb ik niet volgens mij, want hij is aangesloten op het moederbord zag ik net.

Zelf dacht ik dus aan het installeren van drivers t.b.v. mijn 'netwerkkaart', maar welke precies is mij niet duidelijk op de site van HP. Ik heb een HP Compaq d330 DT.

Alvast bedankt!

Nils
 
Je moet ook ALLE benodigde drivers nog installeren, dus niet alleen de LAN driver.
Drivers zijn te vinden op de site van de maker van depc
 
Welkom op Helpmij.nl, Nils !

Even ter controle of je netwerkkaart onboard wel werkt of niet:
Start> uitvoeren> cmd
ipconfig

Wat komt daar voor intern ip-nummer uit?
Beginnend met 192.x.x.x
of 10.x.x.x
of 169.x.x.x ?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Paul!

Nadat ik cmd en ipconfig had ingetoets, stond er op de volgende regel alleen "Windows IP configuratie"... Dat zal dus ook niet helpen.

Ik heb via de site van HP een driver gevonden t.b.v. van het netwerk. Installeren maar?

Nils
 
Juist, en onder die "Windows Ip Configuratie" staat een ip-adres.

Als de driver niet nodig is, zou ik het niet doen, anders wel.

Zit je nu met de betreffende pc op Helpmij?
 
Er staan nu 2 pc's aan. Eentje van m'n huisgenoot (die niet thuis :cool:), en die lege van mij dus.

Onder "Windows IP-Configuratie" komt dus niks te staan. Alleen weer de command-line. Erg vreemd. Volgens een netwerknestor hier kon het liggen aan de drivers. Onder apparaatbeheer zie ik ook geen netwerkkaart staan o.i.d. Terwijl m'n internetkabel toch echt ingeplugged is...
 
In apparatenbeheer heet dat "Netwerkadapters".

Maar goed, geen ip-info betekend inderdaad dat de kaart niet werkt.
Waarschijnlijk heb je bij apparatenbeheer een gele driehoek met uitroepteken staan.
Zo ja, instaleler dan de driver.
 
Na het downloaden van de bovenste driver in de lijst is het uiteindelijk gelukt weer!!!! Ben alweer online zelfs! Nu maar snel een virusscanner e.d. er op zetten...

Thanks Paul :thumb:
 
En service packsupdates.....

Succes :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan