drivers ontbreken bij herinstallatie HP dc5100

Status
Niet open voor verdere reacties.

sigma

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2003
Hallo,

Wegens problemen de dc5100 opnieuw geinstalleerd met windows xp sp2.
Hij slikte de originele productcode niet, dus een van een andere computer gebruikt.
Hierna geen probleem, maar nu ontbreken de drivers van de; ethernet-controller, videocontroller en audiocontroller.
Heb op HP site wat gedownload, maar dat accepteert het systeem niet.

Wat kan er aan de hand zijn?

Mvg

als je de juiste drivers hebt geselecteerd voor jouw systeem, moet het normaal werken.

Goedemorgen,

Neem aan dat je het van hier geprobeerd hebt.
Als het systeeem het niet pakt zou ik even met pc wizard controleren of de hardware er wel in zit zoals op hp wordt aangegeven.

Modag

Laatst bewerkt:
Heb op de aangegeven plaatsen de drivers gedownload en deze in documenten geplaatst van de comp.
Hierna hardware opnieuw laten installeren, maar dan ziet hij de drivers niet.

Probleem is ook dat ik natuurlijk geen internet heb op de comp omdat het ethernet niet werkt.

iemand goede suggesties?

Heb het al via een andere comp moeten doen.
De chipset driver ook genomen, maar hij slikt van usb stick niets dus alles in documenten geplaatst, maar dat ziet hij niet bij installatie hardware.

Drivers van USB stick naar Bureaublad kopiëren en van daaruit installeren, lukt niet ?

Je kunt proberen in Apparaatbeheer het Stuurprogramma Ethernet bij te werken. Daarna opnieuw starten.

Niets.
Het probleem is dat als ik software automatisch installeren kies, hij aangeeft dat geen software voor onderstaand apparaat wordt gevonden(ethernet-controller). Vervolgens adviseert hij contact met internet te maken. Dit is onmogelijk uiteraard.
Kies ik voor zelf kiezen en geef aan dat op onderstaande locaties gezocht moet worden, dan accepteert hij de verwisselbare media niet.
Op deze locatie zoek dan komt wat ik ook aangeef de reactie dat de opgegeven locatie niet bestaat of niet kan worden bereikt.
Wanneer ik aangeef niet zoeken en zelf bepalen wat voor stuurprogramma ik wil installeren, dan is in de lijst geen ethernet-controller oid te vinden.

Wordt de USB stick überhaupt in Deze Computer herkend ?

Via de USB stick plaats ik de bestanden op de comp, dus hij is functioneel.

In het kort : De gedownloade drivers laten zich, vanaf de computer cq. vanuit Documenten, niet openen en installeren ?

Heb de bestanden handmatig opengeklikt en toen kon ik ze zelf laten installeren. Via hardware installeren ging het niet.Nu werkt alles.
Waardoor het probleem in de eerste plaats was ontstaan was omdat ik een standaard windows xp sp2 had gebruikt voor de installatie ipv van de OEM cd van HP.
Alles werkt nu behalve de produktcode van microsoft, maar daarvoor kan ik technical support van microsoft pas dinsdag bereiken.
Reuze bedankt ronnie voor het meedenken en natuurlijk de anderen.

Gedownloade drivers zul je altijd handmatig moeten openen en installeren. Daar ligt het misverstand m.i..
Fijn voor je, dat alles werkt :thumb:

Markeer de vraag nog even als Opgelost - rechtsonder.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan