Drivers opnieuw installeren??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Ik had de laptop van mijn vrouw geüpgraded naar Windows 10 met behoud van mappen enz. Daarna de nieuwe drivers geïnstalleerd maar het werkt toch niet zo goed als gehoopt.
Ik ga nu opnieuw installeren met schone installatie.
Mijn vraag is nu of ik dan ook weer opnieuw de nieuwe drivers moet installeren of blijven die wel staan??
Hoop even van iemand te horen.
 
Hoi,

Met een schone moet over het algemeen wel de drivers opnieuw geïnstalleerd worden kijk eens op de site van merk notebook of er win 10 drivers voorradig zijn.

Ps let wel op bij een schone installatie ben je wel bestanden kwijt raakt wil je deze bewaren even ergens anders op kopiëren.
 
Laatst bewerkt:
Welke laptop en wat gaat niet zo goed als gehoopt ?

Drivers zullen opnieuw gedownload worden mits beschikbaar dus zorgen dat de laptop internet verbinding heeft tijdens de installatie.
Zelf draai ik altijd deze na de installatie, ben je in één keer up to date met al de drivers

http://www.iobit.com/nl/driver-booster.php
 
Die Driver Booster van IOBit gebruik ik ook regelmatig op meerdere systemen. Nog nooit problemen mee gehad en doet z'n werk prima.
 
Ik heb alle nieuwe Windows 10 drivers op een dvd dus geen probleem
 
Precies en ik ben daar momenteel mee bezig, bedankt voor je advies.
 
Die Driver Booster van IOBit gebruik ik ook regelmatig op meerdere systemen. Nog nooit problemen mee gehad en doet z'n werk prima.

Inderdaad, typ een willekeurige tool in op Google met toevoeging malware en je krijgt tal van sites waar onzin op staat. Kan beter van ervaringen van anderen uit gaan. Deze tool doet niet onder voor de betaalde Driver Genius Pro en scheelt je bakken zoekwerk.
 
Ik heb een aantal gratis producten onderzocht op malware.
Steeds uitgegaan van een volledig schone windows installatie en dan kijken wat er aan malware meegekomen is.

Dit zijn mijn bevindingen met Driver Booster:
Driver Booster van iobit.com maar te downloaden via www.cnet.com
De download en installatie bevatten geen verborgen malware en het product is echt gratis, maar pas op met de meegeleverde tool Advanced System Care; haal het vinkje bij installatie daarvan weg.

De website is overzichtelijk, maar voor de gratis versie van Driver Booster wordt je doorgestuurd naar CNET waarop de kans op malware toeneemt.
Download en installatie bevatten geen malware, maar denk er wel aan om het vinkje weg te halen als gevraagd wordt tevens het product Advanced System Care mee te downloaden, want dat soort software geeft vaak meer problemen op de pc dan dat het oplost.
Bovendien vond ADWCleaner 4 stukjes malware die door Advanced System care daar waren geplaatst.
Ook kwalijk was dat Advanced System Care niet op normale wijze te verwijderen was.
Driver booster krijgt om die reden een oranje (niet echt te vertrouwen) beoordeling.
Driver Booster doet zijn werk goed. De download snelheid van gevonden drivers is laag, en kan hoger worden als je de betaalde versie neemt, maar het werkt wel.
NB. Deze sofware wordt o.a. ook via allerlei gratis software-websites beschikbaar gesteld, maar die zijn af te raden daar deze vaak onoverzichtelijk zijn en tot veel malware op de pc leiden.
De maker van DriverBooster, Iobit, heeft een dubieuze reputatie. Veel van hun software bevat ongewenste extra’s.
 
Het is net als met alle gratis software die je download. LEES wat je gaat installeren in plaats van zomaar overal op Ok, Volgende of Next te klikken. Download daarnaast alleen bij de site van de maker. Als deze het via derden aanbiedt, zorg er dan voor dat je een directe download kiest in plaats van een eventueel aangeboden download manager. Er is niks dubieus aan IOBit maar vaak wel aan gebrek aan bovenstaande.
 
Wordt allemaal keurig netjes vermeld, gewoon niet als een blind paard overal op okay drukken.......
 
Je drukt je iets minder genuanceerd uit dan ik, maar daar komt het inderdaad op neer :p
 
Ik heb een aantal gratis producten onderzocht op malware.
Steeds uitgegaan van een volledig schone windows installatie en dan kijken wat er aan malware meegekomen is.

Dit zijn mijn bevindingen met Driver Booster:
Driver Booster van iobit.com maar te downloaden via www.cnet.com
De download en installatie bevatten geen verborgen malware en het product is echt gratis, maar pas op met de meegeleverde tool Advanced System Care; haal het vinkje bij installatie daarvan weg.

De website is overzichtelijk, maar voor de gratis versie van Driver Booster wordt je doorgestuurd naar CNET waarop de kans op malware toeneemt.
Download en installatie bevatten geen malware, maar denk er wel aan om het vinkje weg te halen als gevraagd wordt tevens het product Advanced System Care mee te downloaden, want dat soort software geeft vaak meer problemen op de pc dan dat het oplost.
Bovendien vond ADWCleaner 4 stukjes malware die door Advanced System care daar waren geplaatst.
Ook kwalijk was dat Advanced System Care niet op normale wijze te verwijderen was.
Driver booster krijgt om die reden een oranje (niet echt te vertrouwen) beoordeling.
Driver Booster doet zijn werk goed. De download snelheid van gevonden drivers is laag, en kan hoger worden als je de betaalde versie neemt, maar het werkt wel.
NB. Deze sofware wordt o.a. ook via allerlei gratis software-websites beschikbaar gesteld, maar die zijn af te raden daar deze vaak onoverzichtelijk zijn en tot veel malware op de pc leiden.
De maker van DriverBooster, Iobit, heeft een dubieuze reputatie. Veel van hun software bevat ongewenste extra’s.

Advanced SystemCare of Driver Booster is gewoon op normale wijze zoals elk ander programma te verwijderen hoor, geen problemen mee. Maar je moet inderdaad deze programma's alleen via IObit of Cnet downloaden anders krijg je er rotzooi bij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan