Drivers Realtek ALC662

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ouwes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2009
Beste Helpmij leden,

Ik heb al best een tijdje geleden een Compaq Pressario SR5522NL gekocht.
Vista Home Premium voor geinstalleerd.
Heb nu dus de harde schijf geformatteerd, en windows xp prof geinstalleerd.
Geen problemen, werkt netjes.
Alleen de drivers ging niet vanzelf, heb inmiddels de drivers voor de Intel Chipset geinstalleerd, en die van de netwerkcontroller (ook Realtek). Deze werken prima.

Ben nu vreselijk ruzie aan het maken met de drivers voor het geluid.
Is geen externe kaart, zit op het moederbord.
Het gaat om het type ALC662.
Heb hiervoor drivers geinstalleerd, maar dan is het geluid zo zacht dat als ik de versterker vol opendraai, ik net de muziek kan horen. Heb alle volumes voor zover ik weet gecontrolleerd, alles vol open gezet.

Heb het vandaag ook even met een headset geprobeerd, en dat doet het wel prima!!!

Bij voorbaat dank,
Anton Broere

Goedemiddag,

Welkom op Helpmij,

Als het met de headset wel goed werkt is er wat anders aan de hand en is het denk ik niet de driver.
Heb je al eens bij apparaatbeheer gekeken of alles goed is .Is dit alles goed endat het met de headset wel werkt dan zou ik het ergens bij de versterker zoeken.

Heey,

Bedankt voor de reactie.

Bij apparaatbeheer staat de: SM Bus Controller als niet geinstalleerd.

Verder denk ik niet dat het iets met de versterker te maken heeft, want met mijn DVD speler geeft hij wel goed geluid.

MVG,
Anton

SM bus controller is onderdeel van je chipset, dus lijkt me dat die driver niet goed geïnstalleerd is.

Hoi,

Dan zou ik de moederbord driver nog eens installeren want daar hoort volgens mij de sm bus controller bij. maar je geeft aan dat de headset wel werkt dus zal je toch ergens anders moeten zoeken.op welke aansluiting op je versterker sluit je de pc aan

Laatst bewerkt:
Heb nu even opnieuw de chipset drivers geinstalleerd, (eerst blijkbaar alleen de media accelerator gedaan...)

Maar nog steeds zacht geluid, ik geloof gewoon niet dat de juiste drivers zijn geinstalleerd.

Headset werkt nog steeds prima...

Hoi,

Waarom werkt het met de headset dan wel? Welke aansluiting op de verwsterker?

BINGO!!!

Heb het gevonden.
Waren idd de verkeerde drivers, heb ze nu via de website van realtek-drivers gedownload, nu doet hij het wel!!

Toch bedankt voor alle reacties!

MVG,
Anton

PS. Kan dicht dus!

Hoi,

Fijn voor je sluiten kan je zelf rechts onder regelen succes:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan