Drivers update crash

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcf1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcf1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jan 2006
Bij aanschaf van een nieuwe acer computer met windows Vista ging er bij het updaten van de videokaart driver iets goed fout. Het scherm werd blauw en het systeem crashten!
Bij het opstarten geeft hij alleen nog zwart beeld en de muiscursor! ik kan dus niks zien:shocked: Het betreft een geforce 9500 gs videokaart en heb de driver update via nvidia.com laten lopen dus geen gekke site ofzow.

Wat is de beste manier om hem weer aan de praat te krijgen. Veilige modus opstarten werkt niet en op de normale manier geeft hij ook al zwart scherm... Bij het opstarten gebeurt er niks raars.Ps heb de oude driver nooit verwijderd kan dat kwaad?

Wie kan mij helpen?

groeten,

mcf1

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wie je kan helpen...

Zelf zou ik bij een dergelijk probleem bij een nieuwe PC, de schijf formateren en opnieuw Vista gaan installeren. Eerst kijken of dat wel lukt.

Ik zie dat je inmiddels schrijft over "oude drivers". En wanneer er oude videodrivers op je PC staan, moet je inderdaad eerst de oude verwijderen - daarna PC herstarten- voordat je de nieuwe installeert.

Maar op mijn nieuwe PC zaten geen drivers voor de videokaart. Dus ook geen oude :shocked: Of had je een nieuwe PC met van alles voorgeinstalleerd?

Neem wel de Internationale drivers en natuurlijk die voor Vista (en 32 of 64 bits kiezen he)

het was een pc met van alles en nog wat voorgeinstalleerd....schijf formateren gaat ook niet want heb geen windows vista dvd.

Ik heb op de geforce website de driver laten uitzoeken dmv een of andere test. Dus het zal waarschijnlijk wel de goeie geweest zijn..

Laatst bewerkt:
Dan maar de Recovery-CD of systeemherstel vanaf de HD?

En beter zelf even de drivers te kiezen.

Er zat geen standaard recovery dvd/cd bij maar 2 van de grote dvd's die je zelf moet maken...hadden we gelukkig al wel gedaan maar als ik die erin stop doet hij ook niks...

Hoe werkt de systeemherstel vanaf de HD?

Bij voorgeinstalleerde Windows krijg je vaak een herstel-CD om de PC terug te brengen in de staat dat hij uit de doos kwam. Andere fabrikanten hebben deze herstelmogelijkheid vanaf een partitie op de harde schijf. Bij deze Acer is dat allebei niet het geval begrijp ik.

Als je de PC op een dergelijke manier weer aan de praat zou krijgen, weet je dat het niet aan je hardware ligt en kan je je richten op de juiste update van de drivers van de videokaart.

Misschien kun je een Vista-DVD lenen en kijken of de PC daarvan opstart.

Heb je ook gedacht aan garantie. Je hebt immers geen gekke dingen gedaan. En het is niet onmogelijk dat het een hardware probleem is.

ja we stonden op het punt om naar de winkel terug te gaan, toen ik op google eRecovery van acer ontdekten. Alt+F10 indrukken bij het opstarten en je kan de instellingen naar standaard terug zetten. Alles was wel weg maarja...
Nu even wat anders bij de Acer Aspire 3641 stond op de folder inclusief een Geforce 8500 GT en staat ook op bon! Maar nu zit er 100% zeker een geforce 9500 GS in? Zit er veel verschil in kwaliteit tussen die kaarten? (ten nadele van de 9500 GS) Anders ga ik alsnog naar de winkel terug!:mad:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan