Drivers usb 2.0 flashdrive !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre27

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Goedenavond Allemaal,
heb de zoekfunktie gebruikt, maar niets gevonden.
Ik bezit een Medion USB 2.0 Flash Drive, nu heb ik daar alleen de XP drivers voor, ook op de Medion site staan alleen maar XP drivers.
Ik zoek de drivers voor Windows 98 SE, weet iemand waar ik die vinden kan en of het mogelijk is een USB 2.0 met Win 98 SE te draaien.
mvg
Pierre:o

Meestal wordt er bij zo'n USB-pen een cd-rom geleverd met Windows 98SE drivers... en dan voor zowel USB 1.1 als USB 2.0, want je hebt de drivers nodig voor het soort USB-poort wat je in je pc hebt zitten.
Tenzij je later (met bijvoorbeeld een PCI insteekkaartje) USB 2.0 poorten hebt toegevoegd, beschik je alleen over USB 1.1.
Drivers daarvoor kun je eventueel 'lenen' van een ander merk USB-pen, want ze zijn vaak uitwisselbaar.

Je zult USB 2 poorten op je PC moeten hebben voordat je deze flash drive zult kunnen gebruiken.

Is dit wel het geval?

Dank voor reakties !!!!

Bavel,
er werd een cd-rommetje, diameter 7.5 cm bijgeleverd, maar die drivers worden niet gezien door Win 98SE, als ik stuurprogramma's vernieuwen aanklik en verwijs naar de cd-rom, dan krijg ik dat er geen stuurprogramma's opstaan, zodat hij ze niet kan installeren.
Ik gebruik ook WIN-XP-prof en daar werkt alles keurig op , zonder installatie van de cd-rom.
Caspar,
ik heb twee usb-poorten op mijn Win98Se computer, welke er al opzaten, heb dus zelf niets geinstalleerd.
Zal proberen een driver van een andere usb-pen te bemachtigen.
mvg

Het probleem kan zijn veroorzaakt door de wijze van installeren: de software/driver voor de USB-pen hoort te worden geïnstalleerd voordat je de pen in de pc prakt! De beste oplossing nu is (waarschijnlijk): de pen eerst verwijderen met de hardware wizard; dan de software installeren vanaf dat cd-rommetje, en tenslotte de pen in de pc steken...

Bavel,
je bent een KEI !!!!
Het probleem was zoals je al vermoedde, na de deinstallatie heb ik eerst nog het register laten schonen, zodat er werkelijk niets achter gebleven was, daarna wederom geinstalleerd en daarna de pen geplaatst, het werkt nu zonder problemen.
Hardstikke bedankt voor je oplossing/suggestie.
mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan