Drivers verloren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

James007

Meubilair
Lid geworden
7 jan 2005
Berichten
5.794
Hoi Hoi,

Een vriend van mij zit met een probleem, hij denkt dat hij een stuk van de drivers van MS XP (home edition) heeft verwijderd.
Ik weet dat dit allemaal heel vaag is, maar hij vroeg hoe hij dit kan oplossen. Ik weet dat bij sommige PC's CD's worden geleverd die automatisch het bestaan van alle nodige drivers voor XP controleren en bijwerken (er terug opzetten als ze verwijderd zijn). Nu wou ik vragen of er ook programma's zijn die gebrekken kunnen opsporen.

Help please.

(Sorry voor de gebrekkige info)
 
sfc/scannow zou dat misschien kunnen kontroleren.
maar dan moet de orginele cd wel in de cdrom liggen.
type in een dos box maar eens sfc/? en dan zie je alle opties.
 
Dank je voor de reactie puppie, maar ik weet niet of hij die cd heeft, waarschijnlijk wel hoor, maar IK persoonlijk vind het raar dat daar geen programma's voor zijn.

Die sfc heeft uiteindelijk ook die cd nodig, waar de drivers op staan, zoals ik in mijn eerste bericht vermeldde.

Ik zal hem morgen even vragen of hij die cd heeft.
Waarom vraag ik dat dan niet vanaf het begin, stom van me.:eek:
 
Maar zoals er websites zijn die bv. weergeven of je stuurprogramma's van je hardware goed geïnstalleerd zijn, en updates aanraden. (heb effe screenshot bijgevoegd). Denkt mijn logisch verstand dat er ook websites of programma's moeten zijn die de aanwezige of niet-aanwezige drivers van XP moeten kunnen controleren.
 

Bijlagen

  • drivers.gif
    drivers.gif
    11,3 KB · Weergaven: 46
Hij heeft een originele windows XP-CD,
@Puppie: maar nu zou ik toch eens graag weten wat die sfc precies doet, want als ik het in een command box ingeef, dan zegt hij alleen:
"Alle beveiligde systeembestanden controleren en incorrecte versies vervangen door correcte microsoft-versies."
--> Dat is voor mij niet genoeg uitleg.

Ik wil wel dat alles BLIJFT zoals het is en dat alleen de dingen die ontbreken bijgevuld worden. Mijn 6de zintuig zegt dat dat progje precies meer van plan is ;) .

Puppie of al wie daar iets meer van weet... overspoel mij met antwoorden :p :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan