Drivers voor dual graphics

Status
Niet open voor verdere reacties.

daulnis

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Hoi,

Heb een poosje geleden een nieuwe laptop gekocht maar helaas met een beetje trammelant.
Toen ik hem net nieuw had kon ATI Driver Autodetect mijn videokaart niet vinden, sites als canyourunit.com hadden hetzelfde probleem.
Ik heb toen mijn videokaart drivers geupdate via de Asus website en dat ging allemaal prima.
Toen ik dit gedaan had kon ik ineens wel de Autodetect van ATI gebruiken, hij wou een 76xx series driver installereren voor mijn dedicated kaart 7670M.
Dit heb ik toen gedaan en mijn spellen waren ineens ontzettend traag, er was dus duidelijk iets mis.

Nu is mijn vraag hoe ik nou precies drivers moet updaten en of dat wel de goede was? Ik heb hem momenteel maar weer gedeinstalleerd want nu loopt alles veel beter met de drivers die de Asus website aanboden, maar blijkbaar zijn ze outdated.

Ik vraag me af of er misschien niet iets mis is in de laptop aangezien hij eerder ook soms even bleef hangen, het geluide herhaalde zich dan heel snel voor 0.5-1 seconde en liep daarna gewoon weer verder. Dit in combinatie met dat mijn videokaart niet gedetecteerd werd maakte me een beetje ongerust

Ik heb ook een spel 'Skyrim' die zette mijn graphics op High toen ik hem geïnstalleerd had maar dat blijkt hij ook niet aan te kunnen, zelfs niet op low. Hier had ik ook al naar gevraagd en toen vroegen ze zich af of mijn switchable graphics wel goed werkten en of hij niet alleen de videokaart gebruikte die op mijn moederbord zit.

Ik hoop dat iemand hier een beetje verstand van heeft :)

Windows 7 64bit
4gb RAM
AMD A8-4500m
AMD Radeon HD 7640g + 7670M Dual graphics

Laatst bewerkt:
Dat met die drivers word ik heel in het algemeen soms een beetje moe van. Het lijkt wel een soort van mantra om steeds maar weer je drivers te moeten updaten. Ik werk al heel wat jaren met computers en als een systeem werkt met een bepaalde driver dan is het slechts zeer zelden nodig om deze te updaten tijdens de gehele levensduur van het systeem.

Wat er bij jou speelt is mogelijk het volgende: Sommige fabrikanten maken hun eigen aangepaste drivers en die kun je niet zomaar meer vervangen door de versies van de fabrikant. Intel, Broadcom, Dell, HP, enz. hebben tegenwoordig ook zoiets. Dit is iets wat voorheen wel ging en vaak werkten de drivers van de maker van de hardware beter. Als je nu op bijv. een Dell systeem de drivers rechtstreeks van Intel wilt installeren dan lukt dat niet meer.

Gebruik gewoon de versie van je laptop leverancier. Zeker als je zelf al merkt dat deze beter werken.

Wat de herkenning van de 2 videokaarten betreft. Ik heb hier ook een spel waar ik kan zien dat de extra videokaart niet gedetecteerd word. Tot nog toe heb ik geen oplossing/workaround gevonden. Het werkt in mijn geval ook niet om middels de rechtermuisknop het spel te starten met de optie 'run with graphical processor...'

Ik heb trouwens even getest maar de drivers van Asus zijn ook niet bepaald goed. Mijn spellen lopen het beste als ik alle drivers deinstalleer, dus alles van AMD, en dan de drivers via apparaatbeheer update.. Nu heb ik alleen geen AMD vision control center

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan