Drivers voor een HP Compaq nx6110

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornbos

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Hallo allemaal,

Ik heb de drivers nodig voor een HP Compaq nx6110. Bijvoorbeeld voor de ethernet plug etc. Die doen het allemaal niet. Ook heb ik de drivers nodig voor de ingebouwde WLAN model: WM3B2200BG. Ook de drivers voor een ingebouwde modem: HSTNN0105C en T60M283.00

De reden dat ik hethier vraag, is omdat ik het zelf niet heb kunnen vinden. Alles wat ik installeerde werkte niet, dus ik ben even ten einde raad!

Alle hulp is welkom!

Groetjes

Als je een ander besturingssysteem hebt geïnstalleerd dan standaard op de laptop stond, dan is het maar zeer de vraag HP voor dat andere besturingssysteem wel drivers levert.
Omdat je het besturingssysteem niet vermeldt én je vraag niet in de juiste besturingssysteem forum-sectie hebt gezet weten we daar dus niets over, nu.
De drivers die HP beschikbaar stelt zijn voor Windows 2000, Windows XP en Vista: link

Succes,

Tijs.

Sorry, het besturingssysteem die ik heb geïnstalleerd is windows xp. Ik heb dit gedaan, omdat de laptop vreselijk traag was. Ik zal even kijken!

Nou, heb het een en ander geïnstalleert, maar hij wil onder geen beding verbinding maken met het draadloos thuisnetwerk. Het hoodprobleem is gewoon op internet kunnen, als dat kan dan komt de rest vanzelf wel, maar hij wil gewoon niet naar een website.

Oorzaak van het draadloze probleem zou heel gemakkelijk kunnen liggen aan de ouderdom van je laptop. Je laptop ondersteunt namelijk alleen 802.11b en 802.11g netwerken, maar misschien heb jij een 802.11n netwerk.
Dan zijn er schuifjes of knopjes die wellicht eerst omgezet moeten worden om het draadloze deel van de laptop écht in te schakelen.

Misschien kan (of iemand anders op de chat) je op afstand helpen:
Sluit de laptop bedraad aan aan je draadloze router. Je zou dan gewoon Internet moeten hebben.
Ga (vanaf de laptop) naar de Helpmij Chat.
Wellicht kan ik dan via TeamViewer Quicksupport het draadloze deel ook nog werkend maken.

PS: Ik blijf een kwartier op de chat, dus tot 14:50.

Tijs.

Bedankt voor je reactie, alleen de ethernet-poort doet het ook niet. En hij heeft het normaal gesproken wel altijd gedaan, dus ik weet zeker dat hij het nu ook gewoon zou moeten doen!

Maar volgens mij klopt er meer niet, ik bedoel, als de ethernet poort het al niet doet.

Is er niet 1 groot pakket te installeren die alle drivers gelijk installeert?

Kijk eerst eens in Apparaatbeheer: Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Kijk of er een ethernet-adapter wordt genoemd zonder driver (zal wel met een geel vraagteken er staan).
Dubbelklik erop, ga naar tabblad Details, en meld ons terug de PCI\Ven_xxxx&Dev_xxxx&Subsys_xxxx aanduiding die daar staat.

Wellicht kunnen we dan in ieder geval het bedrade deel snel in orde maken.

EDIT: Welllicht is de bedrade driver gewoon hier te vinden.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Onder netwerkadapters staat het volgende, zonder geel uitroepteken:

-1394-netwerkkaart
-Broadcom 440x 10/100 Integrated controller
-Inter(R) PRO/Wireless 2200BG Network Connection

Daaronder staat bij overige apparaten:

SM-Buscontroller
USB-Controller

Beide met een geel vraagteken.

Ik probeer die link even uit.

Die Broadcom is de bedrade netwerkkaart. Die zou dus moeten werken, nu blijkbaar de drivers ervoor geïnstalleerd staan. Sluit het eens bedraad aan, en kijk daarna in Netwerkverbindingen: Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl of er verbinding is (dubbelklikken op LAN-verbinding, en dan tabblad Ondersteuning).

Evt. kun je een nieuwere driver ervoor downloaden: hier

Succes,

Tijs.

Ik ben een stap verder, met het internetkabeltje kan ik wel op internet na firefox gedownload te hebben. Internet explorer wil hij om een of andere reden niet installeren?

Draadloos kan ik alleen niet op internet... Ik probeer je link even uit!

Aan die link heb je niet zo heel veel, omdat je huidige driver blijkbaar werkt. Natuurlijk mag je updaten maar dat hoeft, strikt genomen, niet.

Evt. wil ik je nog wel proberen te helpen met het draadloze. Zie posting #5. Ben op de chat tot 16:00 uur.

Tijs.

Aan die link heb je niet zo heel veel, omdat je huidige driver blijkbaar werkt. Natuurlijk mag je updaten maar dat hoeft, strikt genomen, niet.

Evt. wil ik je nog wel proberen te helpen met het draadloze. Zie posting #5. Ben op de chat tot 16:00 uur.

Tijs.

Hè ****, ik was even weg. Naja, wanneer heb je tijd? Ik zou het heel fijn vinden als je me even verder kunt helpen hiermee, ik wil niet dat ik iets naar de ..... help!

Ik ben nog nog op de chat.
Kom die kant op, maar wel vanaf de laptop.

Tijs.

Alles werkte gewoon, er was alleen vergeten om het WEP-wachtwoord van het draadloze netwerk in te vullen. Verbinding verbroken met het draadloze netwerk en toen weer verbonden, maar mét het ingeven van de draadloze netwerksleute.
Hierna werkte draadloos. De drivers van HP waren dus goed.

@bjornbos: Graag nog even de vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan