Drivers voor ethernet controller InNet/SCS SI-50083

Status
Niet open voor verdere reacties.

enrico1888

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2007
Hallo, ik zoek een driver voor ethernet controller InNet/SCS SI-50083. Deze driver zit geintergreerd in het moederboard maar word niet meer herkend na het formateren van de HD. En het daarna opnieuw instaleren van XP. De instalatie CD ben ik helaas kwijt dus moet ik downloaden maar ik de juiste driver niet vinden.

Hieronder volgen de gegevens van dat moederboard:
Property Value
Manufacturer Compaq
Model 07E4h
Serial Number 6S27-KN9Z-C0HY

Chipset Vendor Intel Corporation
Chipset Model 845G/GL/GV Brookdale Host-Hub Interface Bridge (A1-step)
South Bridge 82801DB/DBL (ICH4/ICH4-L) LPC Interface Bridge

CPU Intel Pentium 4
Cpu Socket Socket 478 [XU1 PROCESSOR]
Processor Upgrade ZIF Socket
Max CPU Speed 3000 MHz

System Slots 2 PCI, 1 AGP

Memory Summary
Location System board or motherboard
Maximum Capacity 2048 MBytes
Memory Slots 2
Error Correction None
Use System memory
Location System board or motherboard
Maximum Capacity 512 KBytes
Memory Slots 1
Error Correction None
Use Flash memory

Deze info heb ik met een tool (SIW) uitgelezen maar het zou moeten kloppen.
Als ik de kast open maak dan kan ik de naam en het type van de controller zien dat is:
InNet/SCS SI-50083 en met kleine letters eronder CHINA M 0246
Op de site van compaq is een wirwar van drivers ik snap echt niet welke ik daarvan moet hebben.

Bij voorbaat dank,

Bermard de Vree

Welk model pc heb je? staat vaak op óf de voorkant, óf op de achterkant van je pc.

Bedankt voor je reactie. Het is een wat ouder model met een kleine liggende systeemkast en er staat op de voorkant alleen compaq en "evo" en op de bovenkant zit de sticker met de microsoft licensie en een stikker waar dit op staat:
D515/P2A/40/P/256c NL
Compaq TM
COMPAQ SERIAL NO.6S27-KN9Z-C0HY

Ik kan em niet vinden tussen al die andere pc's ...:confused:

Misschien een email/online chat met 1 van de nedewerkers van HP een optie??

EDIT: check anders deze link es, scroll vervolgens naar 'drivers network', daar staan 3 drivers, 1 voor een broadcom, en 2 voor een Intel, ik zou beide voor Intel es downloaden/installeren, kijken wat het doet ...http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=97130&prodTypeId=12454&prodSeriesId=316517&swLang=13&taskId=135&swEnvOID=1098#11395

Succes

Laatst bewerkt:
bedankt

Hallo,

Hartelijk bedankt de eerste driver die ik probeerde deed het. Maar nu heb ik een ander probleem de resolutie van dit scherm kan maar op 1 super lage stand en op maar 4 kleuren. Heb je daar ook een wonder driver voor? :P ik dacht dat ik als ik internet had zo'n test kon uitvoeren waarna de ontbrekende drivers geinstaleerd kunnen worden. Maar die test is weg.

Nogmaals hartelijk bedankt,

Bernard

ehm, om welke videokaart hebben we het hier??
Laat SIW es zn best doen:D en vervolgens ons laten zien wat de uitkomst is!

dank je voor de snelle reactie

hieronder de gegevens van siw. Dat siw werkt echt ideaal zelfs het ww van mijn zusjes msn kun je er mee vinden:p
Bij motherboard staat dit:

Chipset Vendor Intel Corporation
Chipset Model 845G/GL/GV Brookdale Host-Hub Interface Bridge (A1-step)
South Bridge 82801DB/DBL (ICH4/ICH4-L) LPC Interface Bridge

Waar moet ik kijken voor beeldscherm adaptors?

Bernard

aanvulling

Bij video en dan monitor staat niets dus misschien ontbreekt er het een en ander?

Bernard

wel es gehoord van Everest? vast wel!:love:
Download het programma ,installeer het en kijk es naar jouw beeldschermadapter ,
te vinden onder computer/overzicht

Everest home edition

Bij het kopje scherm staan:

Windows video: met niets
Monitor: met niets
PCI / AGP Video: met 2x intel extreme graphics
GPU: Integrated intel 82845G/GL/GV Graphics Controller (en daaronder nog een lijst info)
Multi-Monitor: \\.\DISPLAY1
OpenGL: Verkoper Microsoft Corporation, Renderer GDI Generic en versie 1.1.0
En alle 3 de functies daaronder zijn aangevinkt en worden ondersteund.

Bernard

Op de link die ik je gaf in een vorig bericht, staan ook de drivers voor je(onboard) videokaart.
Klik weer op diezelfde link en scroll een stukje omhoog totdat je bij driver/graphics de link ziet staan: Intel Graphics Driver for Microsoft Windows 2000/XP klik daarop en kies voor download.

Veel succes!

Alles opgelost :d

Het is gelukt mijn oude pctje doet het weer helemaal. Wat een elende zeg 1x opnieuw instaleren:P Bedankt he. Wat moet ik doen om dit topic te laten sluiten? of hoeft dat niet?

Bernard de Vree

jij als vraagsteller kan de vraag op opgelost zetten door rechtsonder in beeld op het knopje "vraag opgelost" te klikken

ok bedankt sorry maar ik zit niet zo vaak op forums enzo
ik zal eens kijken of ik wat mensen ergens mee kan helpen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan