Drivers voor Kubuntu

• Onderwerp starter Onderwerp starter 5i5
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

5i5

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Ik wil een aantal drivers voor Kubuntu installeren, ik heb de drivers voor Windows, maar die zijn dus niet te gebruiken voor Linux. Is er iemand die alternatieven weet? Ik hecht vooral veel waarde aan het internet, want het beeld en geluid werkt nu natuurlijk ook ok.

Hier zijn de namen van mijn hardware met daaronder de drivers die ik gebruik voor Windows:

Single-chip IEEE 802.11b/g WLAN
Atheros AR5007EG - (Voor draadloos internet)

ATI Mobility Radeon™ HD 3470 Graphics:
ATI Catalyst(TM) - (Als beeldbesturingsprogramma, hoeft natuurlijk niet maar misschien handig.)

Realtek Audio HD - (Voor geluid, hoeft natuurlijk ook niet maar handig voor mixer.)

Als het kan graag een kleine tutorial/uitleg erbij. Ik ben namelijk nieuw met (K)Ubuntu, dus is dit een van de eerste dingen die ik er mee moet leren. :)

ik ben ook een beginnende gebruiker van Ubuntu. (2 weken)
ik heb me daarvoor op het Nederlands talige forum van Ubuntu ingeschreven.
http://forum.ubuntu-nl.org/

maar ik heb ook het programma wine geïnstalleerd, daarmee kun je windows drivers installeren waar Ubuntu dan mee kan werken.

Bedankt voor de tips. Ik heb de drivers voor mijn beeldscherm alvast gedownload en me gerigstreerd op het forum. Ik heb ook Wine gedownload, er is echter een probleem er wordt geprobeerd dit te downloaden van het internet, maar dat heb ik dus niet.

Althans het bleek dat mijn drivers standaard al op Kubuntu stonden, ik heb deze dus geactiveerd. Toen heb ik gekeken of er netwerken gevonden werden, maar deze lijst bleef leeg. Dus heb ik geprobeerd handmatig de verbinding in te stellen, maar dat is ook mislukt. :confused:

Een windows driver installeren met wine zal je niet helpen. Dat werkt niet.

Je draadloze chip zou standaard ondersteunt moeten zijn dmv de ath5k driver.