Drivers voor Nvidia geforce go 6100 windows 64-bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

thebopemmonkey

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2011
Berichten
519
Hallo,

Ik heb hier ern Acer Aspire 9300 liggen. Daar heb ik 4 GB ram in gezet en ik heb er Windows 64-bit op gezet. Nu heb ik een probleem. Want op de site van Acer staan alleen maar drivers voor vista 32-bit. Eigenlijk de enige (en belangrijkste) die ik moet hebben is degene van de Nvidia geforce go 6100. Op de site van Nvidia kan ik ze niet vinden. Kan iemand mij helpen?

Bij voorbaat dank.
 
Ok, doe het dan anders:
Download dit driverpack
NB: Je moet daarvoor wel een torrent client hebben.
Pak die uit m.b.v. 7-zip (geen idee of ook Winrar het kan uitpakken, maar 7-zip kan het in ieder geval).

Probeer vanuit Apparaatbeheer de driver te installeren, waarbij je aangeeft dat de driver zich op je computer bevindt, blader naar de hoofdmap waar je het driverpack had uitgepakt en geef ook het vinkje dat in submappen gezocht moet worden.

Hopelijk levert dat dan een werkende driver op.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Zelf nog eens goed gekeken, maar het driverpack gaat niet zover terug als dat er ondersteuning wordt geboden voor jouw apparaat in 64 bit drivers.
Sterker nog: Ik heb nergens een 64-bit driver gevonden (tot nu toe), zelfs niet oudere versies van het driverpack(!)

Je had beter 32bits Windows kunnen installeren, daar had je (bijv.) de Vista driver van Acer bij kunnen gebruiken. 32bits drivers zijn wel te vinden.
[Ik neem aan dat de laptop niet meer dan 4 GB intern geheugen heeft, dus een direct nut van 64 bits Windows is er dus niet.]

Wat je nog kunt proberen (als je dat niet al geprobeerd had) is rechtsklikken op het videoapparaat in Apparaatbeheer en Stuurprogramma bijwerken proberen, waarbij je wél op Internet laat zoeken (dus bij Microsoft).
Meer tips heb ik niet.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan Windows 7 32-bit er weer op zetten. (Had ik al even geprobeerd) Maar dan ben ik wel weer 0.2 tot 1.5 gb ram kwijt.
 
Ik heb Windows 7 32-bit er weer opgezet, alles werkt nu goed. Jammer genoeg gebruikt Windows maar 3 GB van de net nieuw gekochte 4 GB( :confused: ) Maar, deze vraag is verders opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan