drivers voor windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

tijne

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
beste mensen,

ik heb me een ongeluk gezocht maar ik kan nergens de drivers voor mijn harde schijf vinden (hij staat zelfs niet in de lijst van maxtor).

ik hoop dat er hier iemand is die mij verder kan helpen aan of de drivers en of een site waar ik ze kan vinden.

het een asrock ULi M1695 moederbord en een maxtor 6v080e0 hardeschijf (sata) 80 GB van de diamondmax 10 serie.

en ik draai met windows vista beta 2.

ik hoop echt dat iemand mij verder kan helpen want voor de rest heb ik alles aan de praat alleen die schijf nog niet.

alvast heel erg bedankt allemaal.

gr tijne

Er zijn geen drivers voor harde schijven, wel voor SATA, RAID, IDE, vaak in de chipsetdrivers of als aparte drivers.
Zoeken op de site van Uli, dus.

Hier zoeken, en die voor XP proberen, voor Vista zijn ze er nog niet.

Laatst bewerkt:
Ehhh, drivers voor je HD bestaan niet; Je hebt een schijf, daar gooi je Windows op en dan start je op, daarna zou je drivers moeten installeren om die schijf aan de praat te krijgen? Een beetje het kip en ei verhaal.

Waarschijnlijk heb je je HD nog niet gepartitioneerd en geformateerd. Hier vind je software (freeware) waar dat mee kan.
http://www.download.com/3120-20_4-0...ack=&swlink=&gfiletype=&os=&li=49&dlsize=&ca=

In dit scenario ga ik er dus vanuit dat je er een HD bijgezet hebt naast je bestaande HD omdat je aangeeft dat verder alles het doet, schnapps?

Er staan alleen sata drivers op de site bij Asrock maar niet voor Vista.

Hoezo de schijf niet aan de praat? Je draait toch met Vista? Vista installeerd zelf de juiste drivers voor je harde schijf. Je kan wel proberen om de xp drivers te installeren maar dit is niet echt nodig.

Dat zou je willen, heb nu, een paar weken geleden, ook weer Vista geinstalleerd, op een ide schijf, daarna weer mijn 2 sata schijven aangesloten, die wilde alleen werken toen ik de VIA sata/raid drivers installeerde voor XP, zelf zag Vista niet eens de controller, alleen na een reboot.

Je hebt gelijk. Ik ging uit van de PATA drive en een werkend systeem. Gewoon de Sata XP drivers voor dat bord installeren.

oke dank jullie wel het is gelukt.

maar ik denk dat vista er niet lang op blijft wat een allende is dit zeg.\

gr tijne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan