drivers WD Elements ext HD 1,5 TB WDBAAU0015HBK

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan59

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2011
Kan er mij iemand aan de drivers voor deze externe HD helpen voor Windows8 en Windows7.

Deze ext HD werkt niet op allebei de Windows. Laatste mogelijkheid " drivers vernieuwen".

Kom op page van WD er niet uit.

Johan59

Hoi,

Weet je zeker dat daar het probleem ligt, maar hier zijn de downloads van wd te donloaden

Laatst bewerkt:
Neen, weet ik niet zeker.

Heb deze page ook aangeklikt gehad, maar weet niet hoe ik voor Windows8 -64 bit de driver gedownload krijg en dan ingesteld. Engels is niet zo goed.

Hieronder een kort overzicht van verleden:

Onder Windows8:

WD- ext HD is 3 jaar oud.
Ext HD hield er onder Win8 mee op, zodat computer vastliep.

Van alles geprobeerd, in BIOS staan de gegevens m.i. goed.

Klik ik onder op balk bij USBaansluitingen, waar je deze kunt uitwerpen, dan worden ook de goede gegevens vermeld.

Als ik hem opstart en kijk onder bestandsbeheer en geeft de computer "lokale schijf (P)"aan en niet "Western Digital". Klik ik hierop dan loopt computer geheel vast.
Bij andere USB poorten gebruiken wordt er ook niks aangegeven van de uitgangen anders of instellen.

Het opvallendste is onder "Eigenschappen". Hier staat onder draagbare apparaten " Seagate expansion drive", terwijl dit een WD ext HD is.

Ditzelfde staat ook bij een nieuwere ext. HD onder USB3 " Seagate Expension desktop drive 2TB" onder "draagbare apparaten".
Bij de verdere gegevens staan wel onder "USB apparaat voor massaopslag" 2 verschillende poorten.

Onder Windows 7 op een laptop, waarop hij eerst ook aangesloten kon worden, doet de "WD ext. HD " en de laptop niets.

Benieuwd naar je beantwoording.

Johan59

USB-disk accesmanager - geeft melding: To get the effect please replug with USB disks. Kan dan niet verder doorklikken.
Wat zou ik hier precies moeten doen?

Ander programma geeft alleen de gegevens van de harddisk aan, steek ik de WD ext HD gebeurt er niets, ook niet als ik opstart met WD ingestoken.
Had andere ext. HD van Seagate hier niet bij ingestoken.

Johan59

1e is bedoeld om een USB externe schijf schrijf en leesbaar te maken maar als die interface het niet goed zal dat progje ook niets kunnen, de 2e is om te kijken welke gegevens erbij die schijf staan maar dat werkt alleen als de schijf is aangesloten.

Zal de schijf uit de behuizing demonteren worden en mocht het een sata schijf zijn dan kun je die rechtstreeks in een computer aansluiten met een sata kabel, dient de PC dan wel over te beschikken zo ook een voedingsaansluiting vanaf de voeding.

Mocht de schijf het wel doen dan zou je kunnen overwegen een behuizing voor de schijf aan te schaffen om hem weer extern te krijgen.
Ook als de schijf niet top is maar wel bereikbaar in de PC, dan zou je de gegevens er nog af kunnen halen.

Interne HD van maken ga ik niet meer doen gezien leeftijd, etc. In verleden wel gedaan, is me dus bekend.

Mocht ik een nieuwe externe HD kopen, welk merk adviseer je me dan?

Overigens bedankt voor reacties.

Johan59

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan