drivers weg ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudus

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
Allereerst mijn excuses voor het omhoog halen van dit redelijk oude topic!

Maar volgens mij heb ik exact dezelfde problemen, alleen ben ik de cd's\dvd's van de computer kwijt.
Ik had een cd van een kennis gekregen met windows er op en nog wat aanvullende programma's. Ik ben er echter vanuit gegaan dat met het installeren van windows ook de drivers automatisch opnieuw geïnstalleerd zouden worden. Ondertussen ben ik zoveel wijzer dat dit niet het geval is.

Waar het in het kort op neer komt is dat 1 mijn pc geen geluid meer maakt (geluidsdrivers?), 2 een rare resolutie heeft, waardoor sommige schermen niet goed 'passen', 3 erg raar hapert met scrollen (beide videokaart heb ik al gelezen, klopt dat?) en tenslotte niet meer in de stanby stand kan (vind ik nog het minst erge).

Maar mijn grootste probleem is dus denk ik dat ik de cd/dvd niet meer heb... wat zou een oplossing kunnen zijn?

Als jullie nog meer gegevens nodig hebben, laat maar weten wat ik hier neer moet zetten!

Alvast bedankt!

Welkom bij Helpmij.nl

Ik heb je vraag afgesplitst van het oude topic.
Het is niet de bedoeling om dat te doen.
Je kunt beter een eigen vraag maken en dat heb ik nu voor jou gedaan.
Denk hier in het vervolg even aan.

even voor de veiligheid: onderstaande info weet ik niet zeker. Ik zou eerst wachten op een reactie van een ander

het gaat hier dus om een geslipstreamde cd?

windows installeert sowieso wel drivers maar geen goede zonder een videokaart driver had je geen eens beeld!
deze zijn waarschijnlijk aangepast omdat de windows installtaie denk ik is aangepast van jou cd omdat hij dus ook wat programma's mee installeert

heb je wel internet?

zo nee:
kijk in apperaatbeheer naar welke netwerk kaart je hebt en zoek even naar een driver daarvoor op een andere pc

zo ja: kijk in apparaatbeheer naar welke videokaart geluidskaart je hebt enz... en zoek daar drivers voor

apparaatbeheer vind je zo:

druk op de startknop dan rechtermuisknop op deze computer, klik op eigenschappen en ga naar het tabblad hardware en klik op apparaatbeheer.

Laatst bewerkt:
Download PcWizard2010 en geef hier dan aan welk moederbord je hebt,zodat we kunnen uitzoeken welke drivers je moet downloaden.

M'n internet doet het wel, heb ook gewoon m'n draadloos internet kaart kunnen installeren.
Ik heb PcWizard2010 geïnstalleerd en de gegevens van mijn moederbord zijn de volgende:
Moederbord : NEC COMPUTERS INTERNATIONAL GA-8TRC410M-NF
Is dit genoeg informatie?

Alvast bedankt!

Kun je een modelnr. geven van je pc?

Laatst bewerkt:
Fabrikant : Packard Bell NEC

Algemene Informatie :
Product : IMEDIA 3650 AIO
Versie : PB34331386
Serienummer : 118542250316
Unique ID : B87A00F7-1A3DDB11-80004E45-435F4349
SKU : Niet nader omschreven
Familie : Niet nader omschreven
Startmodus : Power Switch
Model : windows xp prof 2009 v3

Dit vind ik verder nog in PC Wizard 2010, heb je daar wat aan?

Hallo Rudus,

De drivers voor je computer kan je hier vinden.

Download en installeer eerst de driver voor de chipset. Start daarna je computer opnieuw op (heel belangrijk!).

Download en installeer vervolgens de driver van je videokaart, netwerkkaart en geluidskaart. Start telkens na het installeer van een driver je computer een keer opnieuw op. :thumb:

1 mijn pc geen geluid meer maakt (geluidsdrivers?)
Correct.

2 een rare resolutie heeft, waardoor sommige schermen niet goed 'passen',
3 erg raar hapert met scrollen (beide videokaart heb ik al gelezen, klopt dat?)
Klopt inderdaad.

tenslotte niet meer in de stanby stand kan
Dat komt waarschijnlijk omdat je de chipset-driver niet geïnstalleerd hebt. ;)

Hartelijk dank voor je reactie!

Er van uitgaande dat dit werkt, is het dan handig om m'n pc, nu er nog niks van bovenstaande geïnstalleerd is nog een keer te formatteren aangezien ik zelf al redelijk veel programma's e.d. heb gedownload en geprobeerd heb? Dus met het oog op de veiligheid van m'n computer en met eventuele bende die daar tussen kan staan?

Groetjes Ruud

Daarom gaan formatteren lijkt me een beetje overdreven, tenzij die programma nu al problemen hebben opgeleverd of merkbaar de prestaties van je computer verminderd hebben vanwege het installeren van verkeerde drivers.

Of ze echt schade hebben aangericht is vanaf hier lastig te beoordelen. Als jij denkt van wel, dan zou ik voor de zekerheid gewoon nog een keer formatteren. :)

En voor je eigen bestwil, mijd die driverprogramma's voortaan. :rolleyes:

Okay, hartstikke bedankt, dan ga ik nu de hele reutemeteut nog een keer formatteren en dan bovenstaande drivers installeren en dan hoop ik dat het goed is!
Ik laat het hier vanavond sowieso nog even weten!
Alvast bedankt,

Groetjes Ruud

Ik heb nu mijn pc nog een keer geformatteerd en warempel alles doet het weer als vanouds! Zelfs zonder bovenstaande handelingen! Het zal MIJ in ieder geval een raadsel blijven :P
In ieder geval allemaal hartstikke bedankt voor de hulp!

Groetjes Ruud

Ik zou de drivers uit mijn vorige bericht toch écht maar installeren als ik jou was. Dat brengt gelijk een stukje extra functionaliteit, snelheid en stabiliteit met zích mee. :thumb:

EDIT: En dan niet vergeten om je computer telkens een keer opnieuw op te starten na het installeren van een driver. ;)

Laatst bewerkt:
Ook als alles het al goed doet? Krijg ik dan geen dubbele drivers waardoor ie juist traag wordt? Of zie ik het dan helemaal verkeerd?

Groetjes Ruud

Hmm, heb tot nu toe precies gedaan wat je zei, maar nu ziet het er zo uit (de laatste twee heb ik nog niet gedaan, maar dat moet niet uit maken denk ik...
Volgens mij klopt het niet helemaal?

Edit: Dit is dus een printscreen...

71613.jpg

Laatst bewerkt:
En hij zegt dit als ik naar instellingen ga om de beelschermresolutie in te stellen...

71616.jpg

M.a.w., volgens mij is dit juist een verouderde ?

Groetjes Ruud

Hmm, ja dat is raar.

Ga naar Start > Configuratiescherm (klassieke weergave) > Software
Verwijder de ATI drivers.
Start daarna je computer opnieuw op.

Download en installeer deze videokaartdriver.
Start na afloop je computer opnieuw op.

Werkt die beter? :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan