Drivers willen maar niet werken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sysox

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2004
geluid wil maar niet werken, het gaat om de driver ESS 1969 Audiodrive (WDM), zelfs de XP drivers van de fabrikant website willen niet werken. PC draait op XP...

In apparaatbeheer krijg ik hetvolgende te zien: Dit apparaat start niet (Code 10).

als ik de driver inlaad via app.beheer krijg ik het volgende: Er is geen betere software gevonden dan dat er geinstalleerd is...
dan zou je denken dat de drivers gewoon zouden moeten werken, maar nee... nog steeds geen geluid...

dit is voortgekomen na een nieuwe installatie van XP, voorheen werkte deze PC ook met XP en had hij wel geluid...

Laatst bewerkt:
Hallo !

Probeer es het volgende:

Driver verwijderen, alles cleanen met CCleaner, in apparaatbeheer audiochip verwijderen, opnieuw opstarten.

Dan krijg je de melding: Nieuwe hardware gevonden.

Geef het pad aan waar het set-upbestand van de driver staat.

Werkt het nu ?

Greetz,

Harry.

Heel herkenbaar. Gebeurt soms.

Omdat ik even geen zin had om uit te zoeken of het geluid bij jou onboard zit of dat het een pci-geluidskaart betreft, hieronder twee verschillende oplossingen:

Oplossing-1:
bij een pci geluidskaart : verwijder uit het Software overzicht (Deze computer, Configuratiescherm, Software) eventueel geinstalleerd staande geluidssoftware. Haal daarna de kaart uit het systeem en start opnieuw op. Daarna pc weer uit en kaart terugplaatsen, opstarten en software opnieuw installeren / laten installeren door Windows.

Oplossing-2:
bij een onboard chip : EERST even een vraag: is de oorspronkelijke moederbord CD geinstalleerd na de installatie van XP? (De mobo cd met daarop mobodrivers)

Als die is/zijn geinstalleerd dan:
verwijder uit het Software overzicht (Deze computer, Configuratiescherm, Software) eventueel geinstalleerd staande geluidssoftware.
Start de pc op in het bios en schakel Sound on board uit en start de pc opnieuw op.

Zet de pc weer uit en start opnieuw in het bios op. Schakel sound on board weer in en laat de pc doorstarten. Als Windows de drivers dan al niet zelf installeert na detectie van de soundchip, dan houd je de drivers van de fabrikant bij de hand.

Videokaarten vertonen dit soort installatiekuren soms ook en bovenstaande oplossing(en) hebben bij de probleemmachines waar ik naar gekeken heb ALTIJD gewerkt, waarbij ik moet opmerken dat in 50% van de probleemgevallen bij ontbrekend geluid, onderstaand simpel vinkje de oorzaak was.........

-een heel geniepig maar vervelend "vinkje" kan dus ook de oorzaak zijn. Bij de opties "geluid" in het configuratiescherm kom je de in de bijlage staande optie tegen. Vink 'm eens aan of uit..........

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    44,7 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan