Drivers worden bij iedere start opnieuw geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Heb op een wat oudere laptop Win7 geinstalleerd. Ging allemaal zonder problemen totdat Win7 drivers had gevonden voor de grafische chipset.

Dit is Intel82852/82855 GM/GME.

Na wat speurwerk blijkt dat Win7 deze eigenlijk helemaal niet ondersteund en normaal gesproken de standaard VGA adapter installeert.

Bij iedere keer dat ik nu opstart worden de drivers opnieuw geïnstalleerd en moet ik opnieuw opstarten en dan begint ie weer met installeren van de drivers en zo blijft het maar door gaan.

In apparaatbeheer staat dan geen video adapter of iets wat daar op lijkt. Dus ik kan de drivers niet verwijderen via die weg.
Ik het het programma Driver Cleaner Pro geïnstalleerd en alle Intel drivers verwijderd. Ook dan weet ie toch weer de drivers te vinden en deze te installeren, opnieuw opstarten en weer installeren enz enz...

Mijn vraag is nu: Hoe voorkom ik dat Win7 zelf direct begint met het vinden van 'nieuwe' apparaten en het installeren van bij behorende drivers?

Kan ik de drivers ergens handmatig verwijderen?

Heb ook alles geprobeerd in de veilige modus maar ook dat zonder resultaat.

Wie heeft er een oplossing voor dit?

Hoor graag van jullie.

mvrgr.

Nossie

Dan kan je evt. de vista drivers installeren als die er wel zijn

als het via windows update loopt.gewoon windows update op hand matig zetten,niet op auto zoeken.en dan alleen de belangrijke update"s doen ( windows beveiligingsupdate,sp,overige drivers)wel opletten dat je regelmatig ff checkt.anders inderdaad de vista drivers erop doen.

De drivers heb ik inmiddels weten te verwijderen....vraag me niet hoe, maar ze zijn weg en hij draait nu op de standaard VGA adapter.

Helaas zijn er ook geen Vista drivers.
Net ook DriverGenius laten lopen maar die doet ook niets met de videodrivers.
Maar goed, op de standaard adapter draait ie goed, alleen het Aero thema doet het dan niet.

Verder is de laptop gewoon bruikbaar.

Veel gegoogled. Er zijn wat trucjes, geprobeerd, maar zonder succes bij mijn laptop.
Ook meldingen van Intel en MS gezien als antwoord op vragen over dit probleem, beide melden dat er geen geschikte drivers komen voor deze chipset...helaas.

Maar goed, hij draait en dat is het belangrijkste. Het is voor mij alleen maar een 'back-up' laptop als mijn andere zou uitvallen.

iig bedankt voor de tips.

mvrgr.
Nossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan