Drivers

• Onderwerp starter Onderwerp starter james
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

james

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb 2 dvd writers in mijn pc gemonteerd.

AIDA herkent de nec wel helemaal maar de ATAPI niet
is dit een kwestie van de firmware updaten???

_NEC DVD_RW ND-1300A NEC DVD+RW/DVD-RW DVD+RW:4x/2.4x, DVD-RW:4x/2x, DVD-ROM:12x, CD:16x/10x/40x

ATAPI DVD DD 2X16X4X16 ? ? ?

de firmware versie is G7N9

james

Het zijn trouwens bijde atapi, atapi staat niet voor het merk he.
Lijkt me geen kwestie van firmware updaten. Lijkt me eerder een jumper probleem heb je een master en een slave.
Een slave alleen op een kabel vloekt trouwens ook

tsja Nero herkent de Nec als de Nec
en de Atapi als de Atapi
als je bij google Atapi DVD DD in tikt krijg je heel veel
teweten over Atapi DVD firmware
dus ????????

alleen de G7N9 firmware update kan ik daar niet vinden.
wel b.v. de G7M9

Drive pictures for reference only. Please use DVDInfoPro to confirm your ID String matches:

ATAPI DVD DD 2x16x4x16

1620A_G7Z9.zip 902Kb XP/2K/Me/98SE Windows Instructions
1620A_G7M9.zip 901Kb XP/2K/Me/98SE Windows Instructions
:o

bij de way (of zo iets)
dit schrijft Nero

Primary IDE Channel

Master ATAPI DVD DD 2x16x4x16

Slave Nec DVD etc etc.:rolleyes:

driver

Branden / kopieeren gaat overhet algemeen wel goed,
maar hij heeft zijn nukken, soms herkent hij helemaal geen dvd en plaats je diezelfde dvd dan in de nec
herkent de nec hem wel
vorigeweek kwam mijn kleinzoon met een CDrom van Peter Pan en via de Atapi kon ik hem niet afspelen
wel via de nec.?????
vandaar dat mijn gedachten uitgingen dat het misschien een upgrade probleem zou kunnen zijn.
(hij is trouwens gloedje hageltje nw.)

:rolleyes:

okey ik heb toch gelijk hoor,
deze tekst vind je op internet
ATAPI (ATA Packet Interface) is een protocol voor het besturen van massa-opslagdevices. Het bouwt voort op de ATA (AT Attachment) interface, de officiële ANSI standaardnaam voor de IDE-interface ontwikkeld voor harddisk drives. ATAPI wordt gewoonlijk gebruikt voor harddisks, CD-ROM stations, tape-drives en andere apparaten. Thans het populairste type interface biedt het de meeste functionaliteit van SCSI, zonder de noodzaak van een dure controller of kabels.

Dat ding dat zich jouw indentificeert als atapi is gewoon een naamloos product en het zal moeilijk zijn daarvoor firmware te vinden.

Dit lees ik op het forums.afterdawn.com/

help can anyone --when i put a dvd-rw in my burner

atapi dvd dual dd

nero comes up with illegal disk error on the dvd box it says it supports dvd-rw ? confused i have saved a log f

En dit is het antwoord van Jizmak (Senior Memeber)

make sure you rw disk is formatted before you try using it.
It seems after Nero formatted it it couldnt recognize the disk.
Might want to try having it erased and ready before you start.

9. July 2005 @ 13:12
@imonly -

Recorder: <ATAPI DVD DD 2X16X4X16> Version: G7N9
--------------------------------------------------------------------------------

- G7V9 is latest - however this is from the Benq website - only download and apply this version IF your drive is actually a Benq - http://www.benq.co.uk/serviceandsupport/downloads/downloads.cfm?p... - if your drive isn't a Benq, get G7V9 firmware from the appropriate website for your drive. If you don't update firmware often, your drive will have trouble with newer media

that's good to know. as far as i can see, Benq firmware starts with G or B, G is OEM firmware, which would be what you neeed, and B is retail Benq firmware for proper official Benq drives

when you go to burn in Nero, choose simulation instead of Burn, it'll request a blank disc & go thru the motions.

BenQ ATAPI DVD DD 2X16X4X16 . Discuss BenQ ATAPI DVD DD 2X16X4X16, on CD Freaks, the worlds largest CD DVD Community. General Hardware Forum
:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan