Drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

G4M3R

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Ik heb Fedora Core 4, sommige hardware wordt ondersteund door fedora maar andere hardware weer niet. Hoe installeer ik nou de overige drivers?:o

niks, :( toch maar weer windowzzzz gebruiken :confused:

welke drivers heb je nodig? som hier maar even op.
Want de procedure verschilt van driver tot driver.
Ik vind fedora core 4 geen goede keuze het begint oud te worden.
Yast van suse is veel gemakkelijker een linux beginner, bij fedora geraak je nogal veel je weg kwijt terwijl bij suse alles van config mooi in yast zit.

Ik heb ook op een blauwe maandag fedora uitgeprobeerd, maar ik heb toch moeite om hierover enthousiast te zijn. Ik geloof dat ik alle op rpm's gebaseerde distro's niet echt mag. ik vin debian's apt systeem echt veel beter.
Som hier ff je hw problemen op of probeer eens knoppix te draaien. Als je hw onder knoppix wel draait is er iig geen probleem. Anders kunnen we het ff uitzoeke.Wat kan helpen om in console 'lspci' te tikken en hier te posten met vermelding wat niet werkt

Debian gaat nog minder hardware ondersteunen als suse etc ten eerste heeft debian een oude kernel versie in stable 2.6.8 dacht ik (iedereen gebruikt natuurlijk testing of unstable voor desktop maar ja)
Ten tweede patch debian zijn kernel niet met verschillende hardware patchen die nog niet in de officiele kernel zitten. Suse en ubuntu en nog een paar andere distro doen dit wel. Dit bevorderd natuurlijk de stabiliteit niet.
Den derde is debian slecht voor beginners, je loopt altijd tegen problemen op waar toch enige basis kennis voor nodig is om ze op te lossen.
Maar ik ben er op dit moment wel van overtuigd dat debian voor mij de plezantste distro is.
Fedora core is natuurlijk ook geen goede distro voor beginners alles is onlogisch suse is veel beter.

Laatst bewerkt:
ik had ook suse 10 gewild maar toen ik de iso's had gedownload en gebrand was de cd niet meer te lezen :confused: en die sha1sum draait op een of andere manier niet op xp bij mij. weet iemand waar ik suse 10 kan downloaden?

suse 9.3 heb ik van deze mirror gedownload, en die werkte in elk geval maar download jij maar suse 10.0 :)
belnet is een van de groten in belgie. Veel kotstudenten die een internet verbinding hebben met kotnet downloaden van die server. En als je weet dat linux hard leeft onder de studenten dan kan je wel veronderstellen dat het een goede mirror is he.

ok, ik had geen flauw idee :p ik had namelijk wel gedownload op een gegeven moment en gebrand maar toen was de cd niet meer te lezen. De pc gaf wel aan dat er wat op stond maar meer niet. :(

ik heb gemerkt dat ze werken :rolleyes: :confused: iso 1,2 en 3 hebben niet dezelfde codes als de codes op de site. Vandaar dat de cd's ook niet gelezen konden worden :) ik ben al bezig met het downe van andere mirror :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan